måndag 4 maj 2009

Akutbesök som vanligt...

Tror inte jag har skrivit det tidigare men det händer ofta att mina syskon (dom i värmland) hamnar på akuten efter att ha varit ute och festat. Mest händer det brorsan som typ alltid lyckas hamna på akuten och mamma är nog redo med bil varenda gång för det har blivit lite av en vana med akut besöken. Tror nog dom kan namnen utantill på brorsan och syrran nu :) Iaf så var jag hos syrran i förrgår och då kom Liams farmor och hämtade han så han skulle sova borta för första gången. Så syrran hade bestämt sig för att hon skulle ut och festa nu när hon är barnledig och hoppade in i duschen och gjorde sig i ordning. Sen strax före vi skulle köra in henne till stan så säger mamma- inget akutbesök nu då Jezzica... Nej då svarar ju hon.
Och igår åkte jag och hälsade på igen och frågade om hur hon haft och om hon hittade den rika mannen som skulle bjuda henne på resor som hon drömmer om. Och då kom ju svaret som kanske inte var så chockartat egentligen för att det börjar bli så vanligt i min familj nu.. Ja hon var ju på akuten igår då.. Så hon visade sina skador och det bara rös i hela kroppen! Såg ut att göra så ont och hon kunde knappt gå utan haltade sig fram. Kanske hade det inte hänt om hon inte hade kortkort...
Så jag tror nog att jag iaf håller mig hemma ett tag:D

Inga kommentarer: