fredag 15 maj 2009

Blom och pysseldag idag...

Idag trodde jag att jag skulle få sova länge men nej det är såklart alltid någonting som ska störa. Oftast är det ju då pga Tony eller telefonsamtal men idag var det annorlunda. Jag vakna till när älsklingen gjorde sig iordning vid 8 men somna om igen. 08.55 vakna jag igen av att frysen stod och tjöt vilket den gör om man glömt stänga den eller om den ska frostas av och inte har rätt temperatur eller om det är för fullt så då måste man möblera om lite i hyllorna. Är väldigt gött med självavfrostande frys men idag ville jag ju egentligen ha sovit men det var bara att gå upp och möblera om och trycka på knappen så att den ska vara tyst även om den röda varningstriangeln fortfarande blinkar. Men idag givetvis krånglade ju den knappen så den ville inte vara tyst. Tryckte flera gånger och höll inne knappen länge men idag ville den absolut inte. Så jag sket i det och tänkte att jag kanske kunde sova ändå om jag stände sovrumsdörren men nej det gick inte så det vara bara att klä på sig och gå upp och så tänkte jag att jag provar en gång till att trycka och vips så blev den tyst.. Typiskt, och då blir man ju lixom klarvaken!!
Idag är det fint väder och jag ska ut och plantera blommorna jag köpte igår och grejja lite ute. Om solen blir varmare kanske jag sitter ute och solar men jag har tänkt att jag ska sitta inne och pyssla lite sen. Vad har ni för planer idag?

Inga kommentarer: