måndag 11 maj 2009

Typiskt!!!!

Har beställt besiktning på min bil för länge sen och den är i övermorgon och vad händer såhär två dagar före det är dags då? Jo det går hål på avgasröret så bilen låter som en blandning mellan en mesig sportbil, moped och ånglok och dessutom har ljuset i bak slutat fungera och blinkljuset i instrumentpanelen krånglar då och då. Åååh.. Typiskt! Tänkte kolla om det fanns en ny tid en annan dag eftersom ingen hinner kolla på bilen innan det är dags men nej det fanns ingen förens 1juni och då är det redan körförbud på den om jag inte besiktat tidigare.. Så jag är väldigt säker på att det blir ombesiktning eftersom det är hål i avgassystemet så jag kanske bara kan komma dit och vinka och sen åka hem igen? :)
Krånglar alla bilar eller är det bara dom som har några år på nacken? Hjälper det att köpa en sprillans ny bil. Är alltid någonting som ska krångla när man absolut inte vill eller har tid... ÅÅH!!

4 kommentarer:

Linda sa...

ja, er det ikke typisk?

har nettopp (eller for noen mnd) eu godkjent den nye, men forden skal gjennom nå.. (eller skulle vært igjennom).. der er det mye som må fikses da.. *sukk*

skal faktisk over til Sverige den 29 mai.. da skal vi skifte ut registerreima på den nye.. greit å ha det gjort før vi reiser på feri.. hadde jo helt glemt bort at det var den helgen dere var borte :( når kommer dere hjem på lørdagen?

Milli sa...

jo det.. men lyckades få en senare tid så jag hoppas att någon har tid att fixa det innan det är dags. Vi flyger den 23e alltså nästa lördag men åker till oslo dagen före.. Är tillbaks till oslo den 30e men vet inte om vi åker direkt till sverige eller inte.. e ju typiskt att ni tänkt komma en helg när vi inte är hemma :(

*Wojtan* sa...

Hej

Vi besiktigade vår bil i förrgår och fick tyvärr en 2:a.
Måste fixa något med bromsarna tydligen.
Det är ju så tråkigt med bilfix och kostar dessutom massor av pengar.

Wojtan

Milli sa...

Jag lyckades hitta en ny besiktningstid i sista stund så jag har en vecka på mig att fixa felen.. :)