onsdag 6 maj 2009

Letar efter kommplingen..

Idag hade jag planerat att göra massa på Trivago, sola och scrappa. Ja det gick la sådär.. Mamma ringde halv tolv och frågade om jag hade lust att göra henne en jättestor tjänst och köra in syrran och Liam till Ögonmottagningen i Karlstad. Blev lite smått stressad för det tar ju ändå en timma att köra dit och då skulle jag först göra mig klar och sen åka och hämta dom. Mamma sa jag kunde ta hennes bil och det är där problemet började. Hon har ju aoutomat och jag har inte kört den på typ 2 år så det var väldigt ovant att bara kunna använda gas och broms. På rakstäckor tänkte man inte så mycket på det men när man ska bromsa ner och svänga och sånt så ville jag gärna leta efter kopplingen och sen växla ner men det gick ju inte nej.
Hur som helst så vart det lite stressigt och det var knappt att vi hitta, fick fråga en dam som var ute med hunden så när vi hittade till Hagahuset så hade vi 5 minuter på oss att ta oss upp till tredje våningen :) Bra tajmat..
Efteråt gick vi omkring lite i Karlstad i såna delar där vi aldrig varit och måste säga att det är en väldigt fin stad. Och så hitta jag en scrapbutik precis där jag parkerat bilen! Gissa om det blev ett besök där :) Var ju bara tvugen, visste inte att det fanns fler än Annas som snart öppnar i Arvika istället :) Kul kul.. Kan man köpa såna saker som inte vi säljer i butiken..

Som vanligt så var Liam ganska glad men han var väldigt känslig för ljus och solen efter att ha fått några droppar i ögonen. Han gjorde mycket grimaser och ville nog helst bara ligga i ett mörkt rum.

Han fick passa morsans väska medans jag gick och fotade kyrkan :)
Efter att han fått dessa dropparna i ögonen så svällde pupillerna upp och blev jättestora!!

Och han har ju börjat att gå en del (inte själv) och i början ville han gå hela tiden och blev ledsen om man satte han i knät eller i golvet. Nu är han dock inte lika glad av att vara ute och gå men han gillar det ju. Och det blinkar så fint i skorna när han går.




Gick också till Stadsträdgården som är en stor park med statyer och massa blommor. Tror dock att det är mycket finare på sommarn när allt slagit ut men det fanns ju en del att titta på ändå.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina foton där.. :-)

Milli sa...

Tack Lina det var roligt att höra :)

Jannike sa...

Sicka sköna jävla grimaser killen får till :D