lördag 2 maj 2009

Våren är här och snart sommaren också...


Att våren är här har man märkt på många sätt. Det börja blomma överallt och träden är så gröna. Gräset har vuxigt enormt och vi måste nog snart ta fram gräsklipparen.
I morse tog jag på mig kjol och linne (för första gången i år) och gick ut på verandan där jag blev sittandes med datorn. Gud vad gött. Solen steker på kroppen och älsklingen har redan fått fin solbränna, han som annars har så svårt att bli brun.
Så när älsklingen hade vaknat till gick han också ut på verandan och vi blev sittandes där ett tag sen åkte vi till stan för att shoppa lite mer inför resan. Så nu har Tony köpt sina första badshorts, eller iaf sen han flytta till Sverige :D
Finns massa fina träd som det blommat ut på och jag hade gärna velat ta massa kort på dom men älsklingen vet att sånt tar tid för mig och han kände nog att han inte orka stå med mig medans jag fotade massa men jag fick väl en minut och hann ta sex snabba kort på dessa. Är det magnoliablommor? Har sett dom på flera bloggar men jag är så dålig på namn.
Idag ska vi grejja med trädgården och bara njuta och ta det lugnt. Milla och Micke kom till Sverige igår och ville att vi skulle ta våran bil och bli med på bilutställning idag i Karlstad men Tony hade ingen lust... Hörde ni? Vet inte om han är sjuk för så brukar det inte låta haha..

Inga kommentarer: