torsdag 14 maj 2009

Minne, vad är det?

Jag såg Linda L´s blogg idag och hennes titel som jag läste idag var: Minne, vad är det? Och jag känner att den rubriken nog skulle passa fint för mig idag.
Jag gick upp klockan 8 för att sätta på mig träningskläderna och åka iväg till gymmet där Erica som vanligt satt och vänta trots att jag faktiskt kom tidigare än vad vi sagt. Iaf så när vi tränat och simmat klart så satte vi oss i bastun som också är en standard och då fråga hon mig något som jag absolut inte minns. Hon fråga om jag kommer ihåg när jag bodde i Öjerud (för många år sedan) och det gjorde jag ju såklart. Så berätta hon att när hon sovit över hos mig så hade vi lyssnat på en band eller skiva med något typ från 50 talet som vi lyssnade på hela tiden. Låten skulle vara väldigt sorglig och sångaren hade tagit livet efter detta och jag hade tydligen gjort ett arbetet om just denne mannen och redovisat på musiken i skolan. Åh här gick nog gränsen. Shit kommer inte ihåg att hon sovit över hos mig där en gång och minns absolut inte vad detta kan ha varit för någon låt. Hej och hå vad dum jag kände mig. Ska fråga syrran och mamma om dom kan veta något om detta för hon ville verkligen ha tag i denna låten nu.. Hmm..

Träffade även på grannen på gymmet som berätta att vi nu även har grävlingar i trädgården. Nu har vi sett älgar, vargar, rävar, lodjur, rådjur, hund, katt och människor så vad blir nästa djur då tro? Känns bra med grannar som berättar vad dom ser.

Igår träffa jag Linda N på köpcentret som var ARG och det är inte ofta man ser henne arg eller ens sur för hon är alltid så himla glad och postiv så jag tyckte det var lite kul att se att hon faktiskt kunde vara arg ibland också, även om själva anledningen inte är speciellt kul. Hon har nämligen inte fått någon lön på 2 månader då företaget hon jobbar på inte verkar få in pengar och inte kan betala lön. Detta trodde man ju inte om köpcentret jag jobbar på. Att det finns en eller kanske flera som inte har råd att betala sina anställda. Hoppas verkligen för hennes skull att hon kan få pengarna snart så hon kan köpa mat åtminstonde samt betala alla räkningar som hon ligger efter med pga detta.

Nu är jag ledig några dagar och har inte så mycket planerat. Ska försöka bli klar med Londonalbummet. Har bara nio sidor kvar :) Sen ska jag också åka och köpa blommor att plantera ute och greja i ordning lite. Hoppas att älsklingen kan sluta tidigt (17.00) idag så han kan klippa gräsmattan som inte blivit klippt än. Skäms nästan av att se hur långt gräset är men jag kan inte med det där och han har ju jobbat till 21.00 varje dag och är då ganska slut efter att ha jobbat 12timmar varje dag och sen tror jag inte att grannarna uppskattar att man startar den så sent? Men han skulle försöka sluta i tid idag för gräsmattan måste ju tas...

2 kommentarer:

Ormis sa...

Kul att vi är två att dela det dåliga minnet. Men jag har en fråga..Hur vore det om DU gick ut och klippte gräset när han ändå jobbat 12timmars dagar under veckan? Jag lovar, det är inte svårt:)

Milli sa...

Nej den väsnas för mycket och jag kan inte starta den...