fredag 8 maj 2009

Läskigt...

Har varit hos syrran och mamma 7 dagar i rad. Har inte varit där så ofta på så kort period sen vi köpte huset. Är ju en bit att åka nu... Men idag ska jag jobba kvällen och är inte hemma förens nio och då ska vi säkert åka till sommarstugan eftersom sambons familj kommer över idag.

Måste bara berätta om något annat också.. Vi har ju sett väldigt mycket djur på tomten kvällstid och nattetid och häromnatten klockan 03.12 så vakna sambon av att något väsnades så han skyndade sig upp till fönstret för att kolla och då såg han en man som gick i våran trädgård och då med hög fart. Jag tyckte detta kändes väldigt läskigt och speciellt eftersom vi inte har rullgardin över bägge sovrumsfönstrerna så någon kan ju lika gärna stått och tittat in? Jag tror att det kan ha varit så och när tony satte ner fötterna i golvet så rusade han säkert iväg? för varför skulle tony vaknat av att han väsnades när han gick ensam förbi vårat hus, det borde ju inte höras så han måste ju ha stått och prasslat med något eller stått på verandan som också kan låta när man går där.
Hur som helst så drog vi för gardinen efter den natten så ingen ska kunna kolla in och jag tänkte inte så mycket på det. Så när jag var och träna, inte igår utan gången innan det så träffade jag min granne igen i träningslokalen så jag berätta att det nu inte bara är djur som går i trädgården och hon tyckte ju förstås också att det var läskigt och berätta om en annan läskig sak som hade hänt en annan granne.
Så igår när vi la oss så var det något som blixtra till utanför sovrumsfönstret och jag tyckte att något rörde sig. Jag vågar ju knappt gå och kolla heller för vad gör jag om jag ser någon? Efter en stund kom jag på att jag var hungrig så jag gick till köket i mörkret och då kände jag att jag är väldigt glad att jag inte bor själv här. Vill helst ha med sin Tony vart jag än går för det kändes väldigt läskigt. Men detta är ju också det ända vi har sett och annars är det ett extremt lugnt område vi bor i och man hör ingen och det känns som man bor helt själv ute i skogen eller så..

Inga kommentarer: