lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag

Idag är det som säkert alla redan vet Alla hjärtans dag och eftersom jag har jobbat idag så firade jag och älsklingen det igår och var ute på restaurang och åt god mat. Servicen var jättedålig, tydligen var servitrisen ny och medans hon var i köket och babbla så titta jag och Tony på när det blev översvämning! Det rann över från kaffekannan och det bara rann, rann och rann och varför skulle vi säga något? Så efter några minuter kom hon ut och fick syn på det och genast fram med moppen och skura av och musiken stängdes av eftersom sterion står precis på bänken under kaffeapparaten så den förstördes nog. Alla papper blev förstörda och man såg hur förskräckt hon var och sen kom utskällning från kökspersonalen. Ja man kan lugnt säga att hon var ny vilket hon snabbt berättade när hon inte visste var det var för grönsaker i "biff med grönsaker". Men annars har servicen varit mycket bra (har varit där flera gånger) men maten var iaf god.

Igår pysslade jag snabbt ihop ett kort och slog in en chokladask med hjärtan i matchande papper. Var även på kalenius gick runt och plocka ut växter så fråga jag om hon i kassan trodde det passa ihop så sa hon att hon kunde göra två förslag som jag kunde välja på. Bra service alltså! Så jag valde kruka och blommor och slapp jord på fingrarna :) Gruppen gick på 220kr och den blev fint inslagen i celofan så Tony blev väldigt rörd när han kom hem och såg dessa presenter.

Så ser hela gruppen ut. Tänk att jag valt alla blommor förutom dom små vita blommorna runt rosen. Är så nöjd med den och hoppas inte den dör snabbt som blommorna brukar göra.

Lite mer närbild :) Visst lyser det kärlek i dessa blommor?



Närbild på rosen. Jag kan ta närmare kort med macrolinserna men det blir gärna lite suddigt när det är dåligt ljus. Men det är väl finare att se hela rosen.


Minns inte vad denna heter men tyckte den såg så fin ut. Det fanns även jättestora såna på Kalenius men jag tyckte den lilla var sötast. Fast denna kommer att bli stor om den överlever.


Efter maten och besöket hos mamma så var vi inte lika proppmätta längre och jag kunde då servera dessa supergoda bakelser jag gjort medans Tony jobbade. Det är ett vaniljhjärta med vispad grädde och jordgubbar på. Hur enkelt som helst och såå gott.



När jag kom hem idag hade älsklingen gjort mat :D Kanske inte det lyxigaste men väldigt romantiskt.

Denna bakelsen fick jag av en arbetskamrat idag eftersom hon tyckte jag behövde det med tanke på dödsfallen och dålig sömn. Även den var supergod!! Påminde om budapest i botten med nötter och maräng och sen grädde och mer maräng med ett gelehjärta. Den var faktiskt inte så söt som maräng annars brukar vara.

Inga kommentarer: