torsdag 19 februari 2009

Bra start på dagen!!

8.00 ringde väckarklockan, gick upp och tog på mig träningskläder och skalade en morot, den och ett äpple blev min tidiga frukost. Äter ju aldrig något på morgonen annars.
8.30 blir jag med Tony till jobb för att få bilen och sen köra upp till träning & simhallen
8.45 mötte Erica i lodgen och gick tillsammans in och gjorde oss klara för att gå ner i träningshallen i källaren.
8.50 Började vi träna. Börjar alltid med att cykla och sen tar man lite vad man känner för och beroendes på vad som är ledigt. Tränade hårt i en hel timma idag faktiskt, vanligtvis brukar vi träna i 45 minuter.
9.50 gick upp till omkläningsrummet och satte på oss badkläder och gick ut och simmade. Klarade faktiskt 15 varv utan pause :D Är mer än vad jag brukar göra då jag oftast stannar vid 10 varv. För ett år sen höll jag på att drunkna för att jag inte kunde andas samtidigt som jag simmade. Tog ett tag att lära sig bägge och hehe.
10.45 gick vi in och duscha av oss och avslutade med att basta. Jag kände mig så trött och slö efter detta pass att jag trodde jag skulle somna med en gång jag kom hem. Har inte sovit middag på många år.
11.25 Sa vi hejdå och jag åkte vidare till konsum för att handla. Där träffade jag på Erica haha. Kul att träffa på varandra bara några minuter efter att vi sagt hej då men jag visste inte att hon skulle på affären så det va lite kul hehe. Handlade faktiskt massa nyttigt och Erica inspekterade min korg och sa att den var väldigt bra. Inget godis eller annat onyttigt.
12.00 Stod jag hemma och hade hämtat post och packat in alla varor i skafferi och kyl. Sen började jag med min nyttiga frukost! 4 havrebröd med ost och paprika och medans jag åt dom gjorde jag egen musli. Köpte musli crunch som bas sen hackade jag mandlar som jag rostade, hällde i havregryn och hackad äpple och rörde ihop och åt en skål med cirka 2dl yoghurt och 2dl av dena blandning. Mycket gott och jag känner mig så pigg och fräch!! Är inte alls trött längre och det känns som om jag startat ett nytt liv. Hmm ja vi får väl se hur länge jag kan fortsätta så här men jag ska försöka att äta mycket nyttigare och bara godis på helgerna.

2 kommentarer:

Ormis sa...

Hoppas du klarar hålla tempot med träningen och maten. jag önskar dig lycka till med detta projekt. Klarar du kan jag ju anställa dig som personlig tränare sen:)

Anonym sa...

Go Milli! Detta kommer att gå fint. Du har ju haft viljan ett bra tag. Träningen kommer att bli som en drog som du inte vill vara utan efter ett tag