söndag 22 februari 2009

Vårtecken?

De senaste dagarna har jag läst på olika bloggar om vårtecken, varmare grader och att blommorna redna börjar blommar. Ja det är då lite skillnad på ställe och ställe för här har det snöat konstant i några dagar. Inte så värst mycket men lite hela tiden vilket igår orsakade snökaos. Man såg olyckor lite här och där och det var svårt att köra i detta väglag eftersom inte alla är lika bra plogade. Igår kväll snöade det extremt mycket och man såg snabbt hur snön la sig uppå bordet och högen blev högre och högre. Var helt säker på att om det fortsätter så så dröjer det inte länge tills vi har en meter snö igen. Men så vid 01.00 så bara tvärsluta det. Precis efter att vi såg och hörde rådjuren i trädgården som väsnades som bara den och sen sprang iväg.
Idag tänkte jag gå ut och ta kort men var fullt upptagen med storstädningen så glömde av det och sen var det redan mörkt. Tiden går så fort. Men jag tog kort på dagen igår och då såg det ut så här, men i natt var det mycket mer men det har börjat tyna bort lite så det är inte fullt så mycket kvar.
Idag hade jag många planer. Var först tänkt att åka till Karlstad men väglaget var inte det bästa så vi hoppa över det fast att det dröjer en månad tills jag är ledig nästa helg igen men vi har kört en annan gång från Karlstad och hem i värsta snökaoset i 30km/h och man såg ingenting framför och det var skitjobbigt och resan hem tog väldigt väldigt mycket längre tid än vad det vanligast brukar ta. Så vi hoppade över det och istället blev planera att storstäda och baka bröd. Jag städade i flera timmar och tog alla lister, skrubba i duschen, väggar, dörrar, toaletter och ja det var verkligen storstädning. Men det som tog längst tid var nog förrådet och hobbyrummet men nu är det klart och det är så gött att det är klart och man var bra sleten efter det. Sen var det dags att göra middag och så ålte vi till sommarstugan i Ottebol och de hade inte plogat hela vägen så vi var tvungna att skotta där. Fyy vad jobbigt. Så tung och blöt snö i uppförsbacke. Förstår inte varför vi egentligen ska skotta där som inte bor där men det var för att en kompis skulle få in bil i garaget. Hmm ja. Efter det passet var man ju inte mindre sleten kan jag säga. Så vi åkte till syrran för att at en pause och där blev man ju sittandes och nästan somnade juh. Eller så illa var det väl inte men trött är jag.. Så något bröd hann jag inte baka idag men kanske ska göra det i morgon istället. Nu ska jag bara slappa och ta det lugnt.

Inga kommentarer: