fredag 6 februari 2009

Tvåmiljoner-kronor

Jag har vetat om i minst ett halvår att vi ska åka på en säljutbildning med jobbet i stockholm till våren. Så för ett tag sen fick vi veta att det ska bli i Mars och iochmed finanskrisen och alla som går i konkurs eller varslar folk så vågar man inte tro på det förens allt verkligen är spikat. Idag kunde chefen berätta att företaget satsar stenhårt på oss anställda och kastar ut 2000000kr! Vi är ju ändå 600 anställda i Sverige, Norge och Danmark men shit vad mycket pengar. Idag fick vi reda på en del mer än vad vi vetat innan och vi ska åka antingen med flyg eller tåg (beroendes på hur tiderna är) och ska sova en eller två nätter (beror också på tiderna eftersom första kursen börjar klockan 10.00 och det tar ju ett tag att resa dit) på Scandic Sergel Plaza som är ett fyrastjärnigt hotell mitt i city, endast en minut från Sergels torg. Kollade på hemsidan vad det kostar att sova där och för en person kostar det allt mellan 1300-1700 per person. Shit alltså! Trodde dom skulle snåla och att man skulle få bo på ett sunkigt vandrarhem. Första kvällen ska vi också äta trerätters och andra dagen är det ännu mera utbildning. Visst handlar det bara om jobb men det ska bli så jädrans kul att komma bort och göra något annat och framförallt med jobbet. Man är så van att bara vara i butiken hela tiden, är bara chefen som är ute och reser och bor och äter gott. Så nu är jag jätteglad och längtar. Berättade för mamma och syrran förut att det var bestämt nu när vi ska åka och vart vi ska osv och dom kollade på mig som va babblar du om? och jag blev ju mer osäker. Då visa det sig att jag inte berättat detta för dom?! kan inte fatta att jag aldrig nämnt den ända höjdpunkten med jobbet. Aja nu är det sagt och som sagt nu hoppas jag att en månad går fort..

Inga kommentarer: