fredag 13 mars 2009

Har kollat på hus idag :D

Ja jag vet jag jag köpte ju ett hus för snart 1,5 år sen, men ändå så har vi kollat in - inte mindre än tre hus idag :) Och inte vilka som helst utan hemsökta hus!
De är typ fallfärdiga och har nog inte bott någon där på många många år och jag, Erica och Jezzica bestämde oss för att kliva i en halvmeter med snö för att kolla in de olika husen. Och det var verkligen läskigt!! Det var hål överallt och fanns knappt golv eller väggar så man fick balansera sig fram. Det fanns också flera gamla tidningar och den äldsta stod det inget datum till men telefonnumret till busscentralen var 487 så hur länge sen är det som ett telefonnummer bara var tre siffror? Var väldigt kul att se och eftersom man har hört att det spökar där så var man extra spänd och jag kan ju säga att det var ett och annat som gjorde att jag skrek till iaf :D Man hörde saker eller så ramla det ner saker bara sådär och växter började gunga helt utan vind, eller så stod det någon i fönstret helt plötsligt.

LINDA: Vet du något intressant om dessa hus? Typ vem som bott där, när bodde de senaste där och varför har husen blivit tomma? Du brukar veta mycket kring denna trakten.

Nu har jag och Erica tränat två dagar i rad plus att idag så gick vi i tre timmar och jag är så stel och sleten nu!! Åh hur ska det gå när jag åker till stockholm? Kommer vara stel som en fiskpinne juh.. Ikväll går jag helst inte en meter i onödan utan håller mig i soffan..




Kyrkan är byggd 1951. Är nog ingen som används så kul att den finns kvar.

Ja det var lite läskigt som sagt... :D

Erica har olika frisyer varenda gång vi är ute och tar kort hehe..


Erica står och spanar in det som varit ett barnrum en gång i tiden.

Denna tidningen var inte så jättegammal som dne första vi hitta men reagera på priset som var 2kr på vardagar och 2,50 på helger.

Den frächa toaletten. Undra hur länge sen det var den blev tvättad?


Det här var det finaste köken av alla husen vi kolla i :)

På den tiden dom bygde husen var det nog vanligt med källare som man går in uteifrån, ni vet med portdörrar som viker ut. Vi ville se hur det såg ut där inne men det var så mycket snö ivägen men fick syn på att man kunde se ner i källaren från övervåningen :)


Jezzica, Erica och jag var glada att vi överlevde utan några extrema händelser trots fredagen den 13e. Jezzica undra varför vi inte skulle gå dit och kolla när det var mörkt istället?


OOH SHIT!! En tegelsten ramla ner helt plötsligt precis bredvid Erica!! Nja för mig räckte det med att se det hela på dagtid hehe..

Inga kommentarer: