onsdag 18 mars 2009

Stockholm Dag 2+3

Dag 2 gick vi upp halv sju och gjorde oss i ordning och sen gick vi och åt frukost. Klockan 10.00
började säljutbildningen som var anledningen till varför vi åkte till Stockholm och efter kursen åt vi tre rätters middag på hotellet. Det var mycket god mat som serverades på hotellet både under lunchen och sedan på kvällen. Personalen var otroligt trevliga och allt var jättebra. Kul också att bekanta sig med andra medarbetare som jobbar för samma företag men på andra orter, så när kvällen gått gick vi upp på rummet och blev liggandes för att prata igenom dagen och ringa familjerna och ladda upp osv.

Dag 3 gick vi upp samma tid och åt sen frukost
och gick vidare till konferensrummet för att fortsätta utbildningen/kursen. Det var mycket lärorikt och väldigt mycket information och det är jättebra verktyg att ha med sig. Kursledaren var superbra och rolig och liknade enligt mig Mat-Tina och pratade härlig skånsk dialekt :)
Vid 16.00 slutade vi utbildningen och hade då tid att gå på stan och gick då i lite butiker och gick mot slottet där de då hade en skidtävling och man såg Gunde Svan som pratade. Sen gick vi till tågcentralen i god tid och åt lite mat före det var dags att ge sig iväg till Arvika. Tåget blev en halvtimma försenat längst med vägen eftersom vi ofta var tvugna att stå och invänta tåg innan vi kunde köra iväg så vi kom inte hem förens 23.45 och då var jag extremt trött kan jag säga. För det första är man inte van att gå upp så tidigt och sen sov jag inte så bra heller (brukar vara så på nya ställen även om dom är superbra), sen är man inte van att sitta still så länge och det var mycket information och som sagt intensivt så det är klart man blir trött och även av resorna eftersom även det tar så många timmar. Så det blev sängen ganska direkt efter sambons frågestund och gud vad gött att vara hemma och sova i sin egen säng. Borta bra men hemma är bäst, visst var det jätteroligt att vara borta men man trivs ju alltid bäst hemma. Hade sett fram emot att få kunna sova ut idag till 9 eller 10 som jag vanligtvis kan göra när jag är ledig men nej då var jag tvungen att åka upp till "svärföräldrarnas" sommarstugan eftersom anitcimex skulle komma dit.. ÅÅh .. jag som så gärna hade velat sova ut.. Men det får nog bli en tidig natt ikväll istället :)

Inga kommentarer: