lördag 14 mars 2009

Underliga sms och spöken

Igår morse fick jag ett sms från brorsan klockan 07.53 där det stod: Jag tror jag såg dig... Oj jag låg i sängen och skulle inte upp förens 8.00 så nyvaken som man är börjar man undra vadå ser du mig när jag ligger i sängen? Så svara han något i stil med jaha men jag tyckte jag såg dig köra i bilen vid konsum? Va tänkte ja!? Är bilen stulen? springer upp och kollar och var tvungen att svara nej bilen står här så du har nog drömt.. Okey det var ju lite av ett underligt sms och idag vakna jag av ett sms från syrran som skrev: Jag har hittat något mysko. Du flyger... Okey tänkte jag, nyvaken igen och börjar fundera på vad faskiken hon menar med det? Så både igår och idag har jag fått underliga sms från syskonen i värmland. Så nu undrar ni kanske vad syrran menade med det smset och det ska jag berätta.
Ni vet att vi var ute på lite spökäventyr igår och syrran filmade bla när jag stod på en altan och hoppade ner. Och jag vet att syrran stod och filmade hela tiden och med smset förklarade hon att jag har flugit bort? Hoppet är borta. Ja ni kanske fortfarande tycker att det är lite luddigt så jag ska försöka förklara igen.. Syrran filmar alltså när jag står i ett av de hemsökta husen och hoppar ner till backen. Det låter ju inte så konstigt men det konstiga är att jag står och ska hoppa och i nästa stund är jag nere. Ja själva hoppet är borta!! Man ser när jag precis ska hoppa och sen är jag på marken. Jag tyckte det lät väldigt skumt så jag var tvungen att åka dit efter jobb för att kolla och det ser helskumt ut.. Kanske borde få syrran till att skicka den filmen till mig så jag kan visa.. Något annat knepigt från igår som jag upptäckte är att en del av korten från första huset var lite mörka när jag la in dom i datan. Jag blev lite förvånad eftersom dom inte såg så mörka ut i skärmen men tänkte att då var det väl så då.. Men sen när jag skulle kolla efter datumet på tidningen så var dom korten som tidigare var LITE mörkare nästan kolsvarta. Hur förklarar man det? Tänkte åter igen att jag nog inbillat mig att dom kanske var så men nu när jag sett filmen så tror jag mer på att jag hade rätt och jag är väldigt säker på att korten inte var så mörka varken när jag kolla dom i kameran eller när jag förde in dom på datan..

1 kommentar:

Linda sa...

så ekkelt! jaja.. håper du finner ut av det da.. ikke morro om det er noe "unaturlig" som skjer..