söndag 15 mars 2009

Nu åker jag till huvudstaden :D

Nu har jag packat allt och om tjugo minuter går tåget till Stockholm :) Hoppas att jag inte mår illa denna gången så som förra gången. Inget kul att åka på kurs om man mår dåligt.. Något annat som heller inte är helt hundra är mina öron. Det började väl för cirka en vecka sen med att det känns som en blandning av att ha lock för öronen och att ha vatten i dom. Det kommer stundvis och kan hålla i sig i flera timmar och under tiden tycker jag att allt ekar och flera har kommenterat vad högt jag pratar fast att jag tror att jag pratar normalt. Inte lätt att höra när allt jag säger ekar och varenda fotsteg känns som från en elefant. De två senaste dagarna har det bara blivit värre och värre och det känns även som jag har hjärtklappning i örat ibland, alltså det dunkar i örat i takt till hjärtat. Och ibland är man glad för att man har äldre kollegor som kommer med sina goda råd och jag fick tips om att jag kanske hade en vaxpropp. Aldrig hört talas om det tidigare och givetvis så var ju apoteket stängt så jag kunde inte köpa det efter jag slutat jobba. Hmm.. Kul tänkte ja.. Åka till stockholm medans allt ekar och jag som "skriker" vad ska de andra tro haha.. Men så besökte jag ju syrran och mamma igår och gissa vad. Min mamma hade sånt revaxör som jag skulle behöva. Så TACK kära mamma för lånet. Bara det att det hjälpte inte. har gjort kuren 2 gånger igår med en halvtimmas väntetid och sen under hela natten men inga vaxproppar kom ut. Så då tar man till med den andra mamman i familjen nämligen sambons mamma som också är väldigt vänlig och hjälpsam och gav mig massa tips på vad jag skulle göra för att hon skulle bestämma vad det kan vara. Och hon tror att jag nog har en början till öroninflamation :( A jag vet inte mer än att dte är väldigt obehagligt.. Så det blir till att ta med nässprejen och dutta i sig då och då för att försöka motverka detta.. Nää detta stoppar inte mig utan jag åker ändå..

Vid 13.30är vi framme och sen ska vi checka in på hotellet och strosa runt. Klockan 16.00 börjar musikalen och klockan 20.00 har vi bokat bord på den thailändska djungelrestaurangen Koh Phangan :) Ska bli jättekul. Får se hur sent vi kommer "hem" ikväll för annars så kanske jag lägger in en dagsrecension och lite bilder.

Inga kommentarer: