söndag 15 mars 2009

Stockholm Dag1

Ja nu har vi varit i Stockholm några timmar och även hunnit med lite äventyr/aktiviteter. Resan gick väldigt bra och det gick jättebra att hitta till hotellet utan karta. Ligger precis vid Sergels torg så det är nära till allt. Efter att vi checkan in och lämnat av sakerna i rummet så gick vi vidare för att kolla in slottet och gamla stan på vägen till Göta Lejon där musikalen skulle vara.


Efter att gått omkring och strosat gav vi oss in på ett cafe föratt få något litet i magen eftersom det då ändå var några timmar kvar tills vi hade bokat bord på restaurangen. En läsk och denna cheesecake kostade 60kr. Trodde knappt mina ögon när jag såg beloppet i kassan men det är väl så det är i storstäder..


Sen gick vi in i god tid för att se High School Musical och det var verkligen en upplevelse! Så himla otroligt häftigt att sånt i verkligheten. Har inte varit på musikal innan men kommer garanterat att åka på fler efter denna upplevelsen. Alla var otroligt duktiga och man var väldigt imponerad. Satt på rad 4 bara sådär 3 meter ifrån scenen så trodde först man skulle få nackspärr eftersom det var så nära men det gick så bra så.. dom var ju aldrig uppe i taket och klättrade så :)


Sen letade vi upp Koh Phangan där vi bokat bord till 8 men vi var där redan kloockan 7 och fick bord på en gång.. Jättre trevlig och mysig restaurang. Dock var det inte så mycket åskväder som djungelrestaurangen i London men verkligen en upplevelse det också.. De rätter på menyn som jag tyckte lät mest intressant var det bara starka såser så fick jag syn på att det fanns samma rätter på barnmenyn så jag fråga om jag fick beställa två barnmenyer istället och det gick jättebra. Supertrevlig personal måste jag säga!!

Nua Yang hette denna rätten och det var ett grillspett med biff & grönsaker som serverades med Koh Phangansdipsås. Väldigt gott!!

Denna rätten hette Gai Satay och bestod av grillspett med currymarineradkyckling, jordnötssås och vitlökssås. Jordnötssåsen var inge god men annars var det supergott :D

Så här såg det ut inne i restaurangen...





Nu är vi tillbaks på hotellet och det ska bli gött att slappna av lite före läggdags. I morgon blir det till att gå upp tidigt och så börjar ju kursen :)

Inga kommentarer: