onsdag 25 mars 2009

.::Våffeldagen::.

Idag är det våffeldagen och givetvis så måste man ju äta våfflor :) Så jag ringde syrran 11.30 och då väckte jag henne, hon lät verkligen nyvaken och jag känner ju henne och tänkte att det egentligen inte är någon ide att fråga något eftersom hon aldrig är på humör precis när hon vaknat :) Men eftersom jag ringt och väckt henne så kunde jag ju inte bara lägga på utan jag fortsatte att prata och sa att det verkligen är på tiden att stiga upp och undra om vi inte kunde göra något. Man hörde på henne att hon inte hade lust men hon frågade ändå vad jag tänkt mig och när jag nämnde att vi kunde göra våfflor så blev hon genast piggare och svarade ja hehe.. Så tog det ytterligare två timmar innan hon kom och vi började med att gå lite på stan och sen gick vi hem till mig. Jezzica ville ha nya kort på sig själv så vi gick ut en runda igen för att ta några och sen gick vi hem igen och jag började med våfflorna.


Liam börjar bli stor och kan sitta upp helt själv. Jag är ganska orolig och tror hela tiden att han ska ramla men nej han är riktigt duktig. Och självklart så vill ju även han smaka på våfflorna nu när han är så stor och sitter i egen stol, det är precis så han ser ovanför bordet hehe..



Inte ofta man lyckas fånga skratten på kort men idag var han superglad och skrattade väldigt mycket.

Kolla in det sköna hårrufset på vänstersidan :D


Efteråt såg vi på tv och kollade datorn, läste tidningen och Liam blev gnällig och trött och när syrran inte orkade med han lämnade hon över han till mig och jag fick gå runt och gunga med han och tillslut satte jag mig i soffan och fortsatte gunga och det tog inte lång tid innan han somnade. Synd bara att mamma kom för att hämta dom bara några minuter efter att han somnat men antar att han säkert somnade om. Sex timmar umgick vi idag :D Har mest varit korta besök det sista så kul med lite längre besök...
Nu ska jag börja grädda omgång nummer två med våfflor så att Tony också får smaka nygrädda våfflor när han kommer hem från jobb.

Inga kommentarer: