lördag 26 december 2009

Fest och kramkalas...

Igår gick jag ju upp tidigt trots att jag kom i säng vid 5 men exets syster med familj skulle ju komma å hälsa på och jag visste ju inte riktigt vilken tid det blev så tyckte det var lika bra att gå upp tidigt..
Så skicka Linda sms att hon var på väg och jag gick ut för å möta dom. Hade på mig min stora tjocka vinterjacka å trots den så är det första linda säger guud vad du gått ner i vikt!! Fattar inte att folk kan se det när jag dessutom har en stor tjock jacka på mig. Fick en kram och 3 julklappar :D Tusen tack!! Hade verkligen inte förväntat mig det. De var här några timmar och vi prata om lite allt möjligt.. Hon berätta att deras son som är 6 år hade sagt precis innan de skulle till mig att :Kan vi inte ta med Milli till Ottebol så Tony och Milli kan bli ihop igen? Haha.. Gulligt väll :)
Nej de var mycket trevligt åh det är kul att man kan träffas å vara kompisar fastän att de är slut mellan mig å hennes bror... Men de är klart att på 5 år så hinner man ju bli väldigt bra kompisar.. De ville att jag skulle komma å hälsa på dom men vi får la se.. Skulle kännas väldigt konstigt eftersom man alltid varit där med honom men de hade förståelse för det.. Men vem vet..

På kvällen var det dags för party. Egentligen var det meningen jag skulle festa med Tonje i Karlstad men sen blev det ändrat så vi skulel till Hammar men sen helt plötsligt kunde hon inte alls så då fick det bli party med Milla å gänget :) Festade hos Hanna och sen tog vi taxi in till Tiki allihopa.. Stod en hel timma i kö och shit vad folk det var! Tydligen största helgen på hela året hehe.. Åh fasiken vad det snöa!! Där inne var det jättemånga man kände å man fick många kramar. Riktigt kramkalas hehe.. När de stängde så gick vi till Timmys å åt och vi skulle egentligen på efterfest hos några killar vi mötte där men efter att vi beställt mat så träffa vi på Patrik som också är en kompis till Tony och dom har jobbat ihop några år och han ville att vi skulel bli med han på efterfest hos han. Så vi fundera ett tag, inte varje gång man har två efterfester å välja på hehe.. Men vi blev med patrik hem och nu var det la sådär 30cm snö som hade kommit.. Och inga plogar ju mitt i natten så jag är jäkligt glad jag hade stövlar iaf.. Men snön gick ju nästan ovanför dom åh så.. Sen efter ett tag gick jag å Milla hem. Hennes kille kunde inte hämta henne eftersom han var insnöad så hon fick vänta tills hennes svärmor slutat jobba klockan 07.00. Så efter att hon åkt hem då först kunde jag gå å lägge mig.. sov i sådär 3 timmar sen skicka pappa sms att han snart var i Arvika.. Tänk å köre 25 mil i nästan oplogat hela vägen. herre gud!! Så var han väl här en timma å sen åkte han hem..

Klockan 4 eller var det 5? Vilket minne haha.. Så kom mina kompisar hem till mig.. Vi hade den årliga traditionen att byta paket som alla börjar på en bokstav som vi valt året innan.. Förra året hade vi D och i år P. Så ska man egentligen kasta tärningar å byta paketen åt olika håll beroendes på vad tärningen visar men jag hittade ingen så vi skrev lappar med byt med personen till höger, vänster eller mittemot.. Riktigt kul faktiskt.. Jag fick bland annat en penna som skriver helt osynligt men lyser man med lampan som sitter i andra änden så ser man vad man skrivit hehe.. Cool.. Så nu har dom nyss åkt hem och jag blev sittandes vid datan som vanligt :D

Inga kommentarer: