fredag 25 december 2009

Julafton :D

Natten till julafron skicka mamma sms 01.30 att hon behövde buljong. Jag kände mig inte alls speciellt sugen på att åke 3 mil i det snöovädret som var men det fanns ingen i närheten som hade det och hon laga mat då.. Mitt i natten lixom!! Så vid två åkte jag dit ändå för annars skulle jag inte få några medisterkaker.. När jag kom dit så var brorsan också vaken och gröten blev precis klar, hon förberedde risalamaltan med å koka gröten innan. Så efter en liten stund kom syrran dit i morgonrocken så de sluta med att vi alla i fyra i familjen satt å åt gröt mitt i natten.. Haha.. Inte det vanligaste.. Kom hem och somna vid 04.00.

På julafton gjorde jag mig i ordning och åkte till mamma och faster Marie som åkt 25 mil en väg för att vara med var redan där. Var jättetrevligt!!

Liam var så snygg i sin skjorta å slips. Ända tills han åt mat iaf :)

Här är min faster. Mamma och faster prata massa minnen och om när jag blev till och jag vet inte allt hehe :)


I väntan på maten fick jag reda på att man kan öppna sina julklappar på farmen på julafton. Så då var jag ju tvungen att öppna sådär 150 stycken.. Tog sin tid. Åh jag som sålt många för att det var fullt under granen..

De små kattungarna ville såklart också vara med uppepå bordet å se vad som händer :)

Äntligen börja det närma sig klart för mat. Var sååå hungrig. Glömde ju som vanligt äta frukost...

Mamma skulle ju tvinga i alla sina barn Akevitt och de gick inte dra sig ur så här laddar vi upp för fullt med coola i glaset bredvid.. Vilka roliga grimaser hon gjorde min syster haha.. Men nej det var inte gott!!

Liam tyckte nog inte om å ha maten på tallriken utan hällde ut allt på bordet.. Heheh.. Sen stoppa han i allt i en mugg å mosa ihop. Roligt värre :) Åh han åt det som han slängt i glaset också. Dom är inte noga med hur maten ser ut hehe :D

Sen fick han ju se Maries låda med öl :D

Och Marie sa ju faktiskt till alla att det bara var å ta :D Hehe..


Sen efter maten så öppnade vi julklappar å spelade skipbo och sen monopol med visakort och sen skipbo igen. Var en mycket rolig dag med mycket mycket skratt. Kom hem och somna vid 05.00.

Inga kommentarer: