måndag 14 december 2009

Oslo :D

I helgen var jag i Oslo. Jobbade 10 timmar och åkte sen direkt till en av mina bästa kompisar Milla :D Hon och hennes kille Micke (dom som var med oss i Tunisien) bor ju i Oslo och jag har varit där några gånger och Oslo är verkligen en stad jag gillar!! Blir mer och mer kär i staden för varje gång jag är där!! Dom försöker få mig att flytta dit men jag vet inte....? Har ju mitt här, eller?
På fredagen slutade jag ju ganska sent så kom inte dit förens typ halv nio eller nått så då satt vi bara å kolla på idol och babbla å stre om allt som hänt under de två veckor som vi inte setts på :) Cathrine (Mickes ena syrra) skulle också sova där eftersom Sussane (en annan syster till han) hade besök av sin pojkvän. Tänk om man vetat det, han bor nämligen i huset precis bredvid mig juh.. Vilket sammanträffande haha!! Nästan så man kunde samåkt juh.. Men men..

Lördagen åkte vi in till city vilket tar cirka 10 minuter fast man ser Aker Brygge å Rådhuset från deras fönster. Så shoppade vi en hel del. Jag hitta bla 3 par jeans på Rean. SUUPERNÖJD!! jag som alltid har såna problem att hitta jeans som sitter som jag vill.. Blev lite förvånad bara att jag har storlek 25 och 26 i midjan :D Känns så skönt, kan inte minnas att jag haft så liten midja innan?? :) Sen efter vi shoppat klart så åkte vi tillbaks och började med maten. Supergood Tacogratäng. Sen var partyt igång.. Mickes två syrror kom å så var det ju jag Milla och Micke förståss. Satt och hade skitkul på denna förfesten. Shit vad jag skratta!! Har en del filmklipp som man skrattar ihäl sig av men tror inte de blir så glada om jag laddar upp dom haha.. Var så kul så vi nästan missa att åka in till City där vi egentligen skulle festa.. Ut på pubben. Där mötte vi Jussi som vi träffa förra gången vi var utpå i Oslo som bjöd på drinkar hela kvällen. Såå snäll. Han träffade vi även denna gång å även nu bjöd han på massa drinkar precis som hans kompis. Å Micke bjöd på massa jegermaister och goda äppelshotar. Sen var det någon Tony som frågat mig två gånger vad han skulle bjuda mig på men jag hade bara tittat på han och inte svarat... Så ni kan ju gissa vilket tillstånd jag var i. Jag har tre minnen från efter det att vi kom ut. Är ju hemskt juh!! Tror jag skippar spriten nästa gång för jag gillar inte dessa minnesluckor.. Har fått höra att jag blev utslängd från Hard Rock Cafe och att vi senare under kvällen när vi var på Smart välte ner ett bort fullt med mat. AJJ då!! Men jag minns så klart inget av det och vet inte om det är sant eller inte.. Minns däremot en hel del annat som jag inte tänker skriva om :D Som vanligt var vi hemma runt sex på morgonen efter att den snälla taxichaufören kört hem oss..

Söndagen var förjävlig!! Jag mår ALDRIG dåligt dagen efter!! Verkligen aldrig! Spelar ingen roll hur mycket eller vad jag dricker jag blir aldrig dåligt men denna dagen var nog värst av alla. Mådde så dåligt att jag knappt orka röra mig. Låg mest i soffan hela dagen. Vi provade att äta lite rester från dagen innan men jag höll på att spy av denna tacogratänegn som i vanliga fall är supergood.. Salladen gick hyfsat bra men nej jag mådde bäst av att vara helt stilla... Kändes inte alls kul att man skulle åka hem denna dag.. Men vid fyra så kände jag att jag nog måste bo på toan så det är bara att gasa iväg hemmåt.. Åh vilken tur hade man.. Fick köra i 40 på motorvägen där man alltid brukar köra 120.. Lagomt passande.. Men efter låååång tid så var jag äntligen hemma. Borta bra men hemma bäst :D Men faaan vilken kul helg jag haft!! Längtar redan tillbaks :D






Inga kommentarer: