torsdag 31 december 2009

Vinterpromenad och nyår

Dagen idag var väldigt lång därför blir inlägget också långt:)
Så fort jag hade vaknat så hoppade jag in i duschen, gjorde mig i ordning och packade inför dagen och kvällen. Jag och Erica hade bestämt att vi skulle ut och fotografera och jag tyckte det var likabra att ta med så man hade inför kvällen så slapp jag åka hem igen.. När jag klampa in innaför dörren kolla hon väldigt på mig och fundera nog på hur länge jag skulle vara borta eftersom jag bar på 3 stora påsar + 2 handväskor med kläder och annat. haha :D




Vi fick tatt en del bilder men det var såå jäkla kallt så turen blev inte så lång. I början var det ju tänkt att vi skulle fira nyår hos Lasse och äta mat, spela spel, åka pulka och basta men det blev tyvärr inställt. Så vår nya plan var att vi skulle på fest hos Jörgen men det blev visst inget med det heller.. Såå vi satt å sega hos Erica och fundera på vad vi skulle göra denna nyår egentligen.. Måste erkänna att jag ett tag tänkte att det skulle bli den tråkigaste..

Var visst inte bara jag som hade lite tråkigt en vänning, Erica roade sig med att måla sina frukter och givetvis var jag ju tvungen att fotografera det också :)

Efter massa sms från Camilla så kom vi äntligen på vad vi skulle göra ikväll!! Vi bestämde att Camilla skulle komma till Erica och att vi tre skulle laga lite mat och mysa, kanske se på film och umgås och ha kul.. Genast så kändes det mycket roligare och jag blev mycket piggare på en gång.. Men vad vi skulle laga för mat hade vi ingen aning om. Vi bestämde att vi gör några smårätter så man har lite att välja på. Vi åkte hem till mig och hämtade dvd´n, filmer, mat (så giss hur min packning såg ut när jag skulle hem eftersom jag från början redan hade massor, hehe) sen åkte vi och handlade. Hade ingen aning utan kom på lite eftersom och plockade något. Sen skulle vi i efterhand komma på vad vi skulle göra för mat.


Det blev totalt 11 rätter och 3 desserter, giss om man var proppmätt hela kvällen då!! Hej å hå vad mycket man gick upp i vikt. Kändes det som iaf..

Alla var såklart delaktiga i matlagningen :)

Här ser ni en del utav det som var med på bordet. Efterätterna glömde jag att ta kort på...

Efter middagen ville Erica testa min nya locktång, ni vet den från reklamen där man inte behöver snurra upp håret och vänta en evighet innan man släpper ut håret utan denna ser typ ut som en plattång med rundade kanter så du drar bara håret rakt igenom så blir det lockar. Jätteenkelt och snabbt.

Strax före tolvslaget gick vi till torget för att se och fotografera raketerna. Detta var tredje året som jag åkte dit för att se dom och jag måste säga att jag i år var mycket besviken. Var knappt några raketer. Typ 10stycken eller nått :( Såå trist!! Var mycket mer raketer dom andra åren juh,, men men.. fick ju tatt några bilder iaf..



GOTT NYTT ÅR!!

2 kommentarer:

jannike sa...

Vad fin du var i lockat :)

Milli sa...

Tycker du? Tack :D Men jag saknar mitt långa vågiga hår ja...