lördag 24 januari 2009

Dopet är nu avklarad!

Dopet gick jättebra! Liam var lite trött och gnällig precis före dopet skulle börja men bara han fick sin napp så var han jättelugn. Han skrek inte heller när han fick vatten över huvudet men han tyckte nog att det kändes lite konstigt med en främmande man som häller massa vatten på huvudet. Liam var ju såå söt i sin fina beuga dopklänning med luva till. Fick aldrig tagit några kort på syrran och Liam med klänning och luva, förutom när dom stod framme vid kyrkan men då kollade de ju hela tiden på prästen och inte in i kameran. Så vi ska ta lite extra dopkort någon dag ändå. Var visst en del från Liams pappas sida som ville ha bra kort så. Kul kul. Mamma var avundsjuk på att jag kunde ta såna närbilder och ändå hade jag inte kameran på full zoom eftersom vi satt längst fram. Kalaset var också jättetrevligt och mycket bättre än vad jag trott och jag förstår inte varför jag varit nervös för? Allt gick ju som smort och de flesta var ju från våran släkt så. Men jättekul att Liams pappa var med trots att han inte är ihop med syrran. Blev mycket tårta över och då menar jag mycket, säger 4 tårtor minnst och massa kakor. Blev proppmätt men nu börjar man bli hungrig igen. Efter kalaset så åkte faster Marie, kusin Richard och favoritkusinen Jannike med mig hem eftersom Jannike var väldigt nyfiken på hur vi bodde. Alltid trevligt med besök och speciellt från såna som åkt nästan 30 mil och inte är i Värmland så ofta. Kul kul. Tråkigt att köra så långt i detta hemska väder bara, det vräker ner snö och nu är det verkligen mycket snö. Visar er några av dagens bilder och kan ju inte ladda upp alla för då skulle ju inte ni orka kolla igenom dom men några ska ni få se så ni får ett hum om hur trevligt vi har haft det.

Så söt då :)
Brorsan, syrran som håller Liam och hennes bästa kompis Linda.

Liam tänkte nog att det inte var något märkvärdigt med vatten över huvudet.
Men strax efteråt så var det nog konstigt och han förstod nog inte så mycket. Men söt är han för det.
En del av alla gäster.
En del av alla paket. Alla paket fick inte plats på bordet eftersom mitt (det största) tog sån stor plats hehe :)
Här ser man mer av alla gäster. Pappa i grått och framför han är faster Marie och hon som sitter bredvid är min och Jezzicas farmor.
Här ser ni mamma, pappa och barn :) (Fredrik, Liam och Jezzica)
Man skulle nästan kunna tro att dom är ett par. Dom såg ut att ha roligt iaf.
Och sist men inte minst favoritkusinen Jannike som man tyvär inte träffar så ofta.

3 kommentarer:

Linda sa...

Så fin Liam var i dåpsklærne sine :) Kjempefine bilder du har tatt mens dåpen pågikk!

nå venter jeg spent på å se hva du har laget i dåpsgave :) du har jo holdt på ganske lenge med den :)

Anonym sa...

är de inget par då? får man se vad det var i ditt paket som du knepat och knåpat på? :-)

Milli sa...

Ni får hålla ut lite till hehe :) Ska lägga ut bilderna i morgon tror ja..