tisdag 13 januari 2009

Fotograf?

När jag är ute och fotograferar så får jag många blickar och ser ibland att folk viskar med varandra eller pekar på mig. En del kommer också fram till mig och frågar om jag är fotograf och vilken tidning jag jobbar för eller om jag har någon hemsida där alla bilderna visas. Tillochmed småbarn har kommit fram till mig och frågat: Vad är det där? Så jag svarar ju självklart att det är en kamera och då svara ett barn i kanske 6 årsåldern: Är det? Så ser ju inte mammas ut. Hmm nej detta är nog kanske ingen vanlig familjekamera direkt så inte så konstigt att alla barn inte sett en sån här. Är både lite kul och jobbigt med alla frågor men att det ska viskas och pekas tycker jag är väldigt tråkigt. Kanske är det avundsjuka? Eller vad tror ni det beror på? Hur som helst så älskar jag att fotografera och önskar jag kunde gjort det oftare, vill fotografera hela tiden men vet lixom inte vad jag ska ta kort på. Vågar inte gå till skogen eller stan ensam ifall någon skulle råna mig eller nått. Vet att det kanske låter löjligt men man vill inte att 20 000 ska försvinna bara så där. Så därför brukar jag alltid ha med mig en kompis, syrran eller sambon, dom kanske inte kan försvara mig, men har jag någon med så känns det tryggare och då har jag iaf vittne ifall-att :)

1 kommentar:

Annika sa...

Dagens
Jag har alltid med mig min kamera, precis överallt. I Bangkok, New York, Sao Paolo ja som sagt överallt och min kostade 80 tusen kr bara för kamerahuset + objektiv för kanske 10 - 20 tusen som sitter på, I ryggsäcken kan det ligga utrustning för 200 tusen totalt. Har aldrig varit rädd för att bli rånad och hoppas på att det aldrig kommer hända. Dessutom är den tung som bly så jag får väl slå till dom i huvet med den. Vill ju inte missa en bra bild, vore ju himla tråkigt sedan kan man ju försäkra den speciellt så man får tillbaka det mesta. Tycker att du ska sluta och oroa dig för att bli rånad chansen e ju inte så stor eller hur.
Ciao Annika