söndag 25 januari 2009

Presenten och mer dop ;)

Jag vet att några varit nyfikna på doppresenten som jag arbetat med i några veckor. Först gjorde jag två lite lyxigare tavlor med hand och fotavtryck. Det var därför jag lånade Liam. Sen fanns det inga snygga ramar som var djupa och avlånga så jag var tvungen att åka till byggaffären och köpa handgjord list och det gick åt 2,5 meter och bara det var inte gratis. Sen fick jag hjälp av Tony som sågade vinklarna medans jag höll. Sen har jag byggt en bakplatta och limmat fast ramen och spaklat alla skarvar, slipat och målat. Sen så blev jag inte så supernöjd så jag bestämde mig för att göra ytterligare en present. Nämligen en filt att ligga på, tycker den han haft tidigare var så ful så jag gjorde lite lappteknik och ritade upp och klippte ut en groda och sydde fast och det tog mycket längre tid än vad jag trodde eftersom jag sydde med sån tät söm som syr milimeter för milimeter.. Aja Syrran verka nöjd och då är jag också det. För att se bilderna bättre tror jag ni kan klicka på bilderna?
Var också en snabbis hos syrran förut för att ta lite mer dopbilder men jag hade bara 45 minuter på mig tills jag skulle träffa en kompis och Liam låg och sov när jag kom, eller han låg i sängen och hade nog precis slått upp ögonen så då tog jag med mig han och klädde på han klänningen och mössan. Han gillar nog inte att ha klänning och Tony säger att han förstår Liam för han skulle heller inte vara glad om han blev tvingad till att ha klänning hehe. Men Liam var gnällig och skulle visst åtit mat en timma tidigare men eftersom han sov så fick han ju fortsätta sova. Så efter en liten stund var han ganska hungrig och ledsen och det blir inga fina kort med en ledsen pojke så det var bara å skynda sig och mata han, han fick inte ens hela flaskan stackarn! Sen fick vi tagit några kort till och sen var det dags att åka till stan. Var väl typ bara 20 minuter vi hade på oss att ta kort då, och med den dåliga ljussättningen det är i syrrans lägenhet så blev korten lite si å så men det får väl duga. Är inte så lätt med ledsna bebisar och massa folk i samma rum och mycket för en bebis att titta på, med andra ord svårt att få en bebis och en mamma att titta i kameran på samma gång. Det är nog det svåraste.








2 kommentarer:

Linda sa...

åhh! for en fin gave å gi :)

Linda sa...

vil samtidig passe på å gi deg en "kreativ blogger" award :) Er veldig morro å se på dine flotte bilder :)