söndag 18 januari 2009

Nu har vi en bärbar, bärbar data!

Jepp. Har jobbat hela helgen och märkt ner flera hundra varor inför 70% rean i morgon. När jag kom hem berätta Tony en glad nyhet, nämligen att vi nu fått trådlöst internet på dne bärbara datan så först nu känns det som att den är bärbar. Innan har vi haft en vanlig stationär dator med trådlöst nätverk men vi hade spärrat det så att inte andra ska kunna logga in på vårat internet och när vi då köpte denna bärbara datan för ett år sen så var det tänkt att vi skulle ha internet på bägge datorer eftersom det ändå var trådlöst nätverkskort i den stationära. Men saker och ting tar tid och man vande sig vid att förflytta en internetkabel mellan de två datorerna. Men nu har Olof varit här och lånat garaget några timmar och var sen jättesnäll och fixade koden på det trådlösa så att det skulle fungera på bägge, vilket gick jättesnabbt för honom. Skäms nästan över att man inte har tagit tag i det tidigare men man vande sig lixom vid att alltid sitta vid skrivbordet och man tänkte då inte på alla sladdar. Men det kändes ju inte som en bärbar data. Eller kanske om somrarna för då tog jag med mig datan och den långa, långa sladden ut till terassen på baksidan och satt och sola. Men nu slipper jag sladdarna och det är så gött att kunna sitta i soffan med fötterna på bordet och surfa :) Jihuu..
Nu ska jag strax äta, sen blir det att kolla på andra avsnittet av Trollkarens hemligheter som jag tyckte var ganska kul att se förra veckan. Man får reda på alla hemligheter om de vanligaste tricken. Förstår varför trollkaren bär en mask på huvudet hela tiden, de andra trollkarerna måste ju vara ganska sur på denna som berättar och visar alla hemligheter. Men men.. Imoegon är jag ledig och ska då fortsätta med Liams doppresent :) Snart dags och man börjar bli nervös, så jag förstår att du syrran är nervös för du ska ju ändå stå längst fram och alla ska ju stirra på dig hehe..

2 kommentarer:

Linda sa...

hihi.. det tok så lang tid ja.. *flire*

ja, her sitter vi ved dataen mens vi glaner på tv samtidig - kjempedeilig.. tror neppe jeg hadde orka sitte ved dataen så mye om jeg måtte sitte i et annet rom... såå kjedelig da ..

veldig spent på dåpsgaven :) er vel ikke lenge igjen til dåpen nå?

Jezzica sa...

Du jag behövde inte bli påmind om hur nervös jag är :(