måndag 19 januari 2009

Trivagos veckotema - Djurpark




Trivagos veckotema denna veckan är Zoo/Djurpark/Akvarium och visst har jag väl varit på några stycken men oftast var det när man var liten så man inte kommer ihåg så jättemycket. Jag har därför valt att skriva om den Djurpark och safari som jag senast besökte i september förra året i Bussolengo i Italien. Djurparken och safarin heter Parco Natura Viva och ligger precis intill varandra. Vi började med att åka in genom safarin där vi fick se cirka 23 olika sorters djur bla flodhästar, giraffer som gärna lutade huvudet mot bilarna, lejon, konstiga fåglar man aldrig sett mm. Åkturen tog cirka 2 timmar och var väldigt händelserik och jag var väldigt imponerad, antagligen eftersom det var första gången jag var på safari. Sedan gick vi in i djurparken där det fanns cirka 40 djurarter att kolla på bla en tiger som bara ville visa sig i 2 sekunder åt gången, känguruer, lodjur, flamingos och en massa vanliga djur som man brukar se i vanliga djurparker. Det här var en av de största djurparker i närheten av Venedig och Verona så därför föll valet på denna. Är mycket nöjd med besöket och tipsar er andra att ta ett besök dit ifall ni är i närheten.

Inga kommentarer: