tisdag 27 januari 2009

Ovanligt besök...

Igår fick jag ett mycket ovanligt besök och trodde knappt mina ögon när det knackade på dörren och mamma och syrran nästan sprang in och skrek nu ska vi fika! För det fösta så får jag så gott som aldrig oväntade besök, för det andra så är det väldigt sällan min mamma är på besök trots att hon bara bor 6km bort (brukar vara jag som är hos henne och inte tvärtom) och för det tredje så brukar det vara jag som bjuder mina besökare på något. Men som jag skrev så visste jag ingenting förens dom rusade in med både semlor och winerbröd. Blev som sagt chockad men också glad, väldigt trevligt med lite besök ibland. Liam var också med och jag tror minsann han börjar bli bortskämd för efter att fått smaka lite på mammas semla och mamma sen skulle ta en tugga så kolla han med långa ögon och börja nästan gråta när han inte fick mer, så höll han på flera gånger så mamma fick knappt äta något juh eftersom liam ville ha semlan för sig själv. Men man kan inte annat än att le åt han då.
Idag var jag med syrran så hon fick köpt sig en ny digitalkamera eftersom displayen gick sönder på den förra bara en månad efter att garantin gick ut. Så nu har hon en som är knallrosa och det hade jag aldrig kunnat tro att hon skulle köpa även om jag är säker på att den tar minst lika bra kort som de andra färgerna. Sen lagade vi hemgjord potatismos, sås och pannbiff och gud vad gott med riktig hemlagad mat! Blev så mätt så det var jobbigt att åka och hälsa på syrran och jag drog faktiskt ut lite på det och blev en kvart försenad.
Hela familjen (jag, tony, syrran, liam, mamma, chrille och camilla) skulle nämligen se på film ihop hos syrran kl 8. Och det är också väldigt ovanligt att hela familjen är samlad eller att ens se på film ihop. Ja filmen var la inte så bra, och sittplatsen var ganska hård då soffan och fåtöljen var upptagen och det bara fanns stolar att sitta på, och i en liten lägenhet där det är 30grader så är det lite extra jobbigt men vad gör man inte för familjen.

Inga kommentarer: