lördag 20 juni 2009

Midsommarafton

Igår bjöd jag familjen på midsommarmat så där hastigt. Var inget avancerat utan bara vanlig midsommarmat med färskpotatis, sill, köttbullar, prinskorvar, ägghalvor med majonäs och räkor, gräddfil med gräslök och brunsås. Kände att det säkert är sista gången man har chans till att ha familjen på middag här i huset så var tvungen att passa på.
Var riktigt trevligt :) Efteråt njöt vi av att sitta på verandan i solen. Och hela tiden tänker jag att nu är det kanske sista gången vi sitter här :( Åhh vad jag kommer att sakna huset!! Allt som vi byggt och renoverat ihop för att få precis som vi önskat oss bara försvinner. Men ingen av oss har råd att bo här själv och jag känner att jag måste skaffa nytt boende så man kommer bort från huset för att kunna börja om på en ny kula även om det känns väldigt trist..

På kvällen var vi på Gårdsfest i Jössefors och det var riktigt trevligt att träffa dom gamla grannarna igen och vi grillade och hade riktigt tevligt. Men fast att man har roligt och inte alls vill tänka på Tony så är det alltid några minnen som dyker upp tex när man ser en som har likadana jeans som Tony eller när en person har samma ringsignal som han. Fan att man inte kan styra sånt. Vill ju inte alls tänka på han men det bara dyker upp hela tiden..
Men jag har insett nu att han är en skitstövel som alla andra. Känner att jag tagit allt bra och jag och han har ändå varit vänner och kunnat prata som vänner men nu har jag sett en helt annan sida och fattar inte varför han helt plötsligt ska vara så otrevlig mot mig när han är med henne. Ska man vara kompisar så kan man väl vara det hela tiden och inte bara när vi är ensamma. Blir så irriterad på när han kommer hem och tror att allt är som vanligt!! Nej då kan det fan kvitta! Ska han vara sån så kan jag också vara jävlig!!
Träffade en gammal kompis och ovän på gårdsfesten igår. Var lite kul faktiskt men kändes väldigt konstigt att prata med henne nu men hon hade sett Tony med tjejen och hört att det var slut så då kunde hon väl börja prata igen? Blev lite chockad när hon fråga om hon fick bli med till stan när vi skulle träffa Henrik men aja.. Sen så bor hon nästan granne med mig så hon fråga om hon fick åka med mig hem inatt. Som sagt det kändes ganska underligt men men.. Så vid 2 kom jag isäng och idag har jag tagit en "vilodag" för att vila och städa huset haha...
Imorgon blir det fullt upp igen :D *Längtar*

Även om vi var hos mig i år så fick mamma snällt hjälpa till lite vid spisen :)

Alla verkar sitta lite i sin egna värld haha...

Brorsan och hans flickvän Camilla...

Och lille Liam var också med både under middagen och upptäcksfärden på verandan...

Inga kommentarer: