söndag 14 juni 2009

Utekväll nr 2

Ja ni som hängt med i läsningen vet väl att jag var ute även inatt :) När jag kom hem från Edaträffen så åkte jag hem och sov lite sen var det dags att göra sig ordning så åkte (Tony körde mig faktiskt tro det eller ej) jag till Erica där London-Camilla och Sara var. Vi drack och kollade på bilder från deras Tysklandsresa och dom var redan bra i farta men det dröjde inte länge innan jag var ikapp hehe.. Sen gick vi till Olssons Brygga där Björn Rosenström skulle spela och vi träffa massa vi kände där. Massa gamla klasskamrater man inte sett sen man sluta skolan typ och min föredetta gamla bästis. Såå kul såå kul. Hade skitkul och när han slutat spela så träffa jag Tunisien-Camilla och Hanna och jag blev med dom och vi åkte några varv. Klockan gick såå fort och efter tre nångång så gick jag till Erica för då hade dom andra gått dit för att lägga sig och jag funderade på om jag skulle orka gå hem (tar ju ändå en halvtimma) men så tyckte dom att jag kunde sova där så då la jag mig på golvet och somna med en gång.. Vi vakna väl halv nio och klädde på oss och tog med oss picknickkorgen och gick ut till hamnparken för att äta frukost i det fin-fina vädret. Väldigt mysigt.
Sen av någon konstig anledning så rota jag i väskan och hitta inte nycklarna. Vad fan? Shit, shit, shit!! Vad gör man.. Jo vi gick till Erica för att kolla om dom kunde ligga där men nej då. Åh fan.. Måste ju hem för att hämta kameran eftersom vi skulle till Sunne och dessutom med min bil... Börja få panik och kände att nej jag måste ringa Tony för som tur var har han extranyckel till min bil och till huset så jag tänkte att jag kunde ta dom. Men han hade ju inte på telefon och syrran börja skicka och fråga om vi skulle åka snart... Hade ju bestämt att vi skulle åka vid 10 eller 11. Fundera på om man skulle gå och knacka på hos Vanetta eftersom det är där han typ bor numera men så fråga jag syrran om hon kunde kolla upp hennes nummer på eniro, vilket hon gjorde. Vilken tur att han berättat för mig vad hon heter och var hon bor haha.. tänk om jag inte vetat det.. aja.. Jag fick ringa tre gånger innan HAN tillslut svara i hennes telefon men aja.. Berätta att jag tappat bort mina nycklar och att jag måste ha hans. Han lät faktiskt ganska lugn och skulle klä på sig och komma till Erica med dom. Jaha vad bra.. inga problem tänkte ja.. Sen ringde han upp efter bara några minuter då han antagligen vaknat till och kommit på vad det var jag sa eller nått för då var han dessto mer argare och nästan skrek på mig. Då kom han på att jag har ju även nyckel till hans extremstylade bil och då tyckte han nog inte det var lika roligt att veta att den var ute på vift så då var han sur.. Och sa något i stil med faan vad jävla bra att du super bort nycklarna då!! Så jag svara bara att det var hans fel haha.. då var han inge glad. Men hade inte han gjort slut och träffat en annan så hade jag ju säkert inte varit ute och då hade allt varit bra.. eller?
Iaf så kom han efter en stund och han körde faktiskt hem mig och Erica och då prata han precis som vanligt haha.. Inga sura miner inte.. Och när vi kom hem så låg mina nycklar hemma. Vilken jävlans tur.. Fast om jag varit tvungen att ha hans nycklar så hade han inte kunnat komma och gå som han vill men det var skönt att nycklarna var hemma och att jag inte hade tappat bort dom.. Så vid halv 12 först kunde vi åka vidare till Sunne med syrran och brorsans flickvän Camilla (ingen av dom camilla jag nämnt tidigare). Skriver om Sunne senare i ett eget inlägg :)

4 kommentarer:

jenny sa...

Hejsan! Jag pratar ju inte så ofta med marie men det kan nog stämma... Vi verkar ju ha lite likheter så vi kanske dras till sådana killar. Vi är ju båda pyssliga av oss å båda har köpt hus:) Blir så avis på din kamera tror jag får önska mig något sådant nästa år då fyller ja ju 25, usch vad man börjar bli gamal.. Jobbar du fortfarande på panduro? Sicket drömjobb =)

Milli sa...

ja det kan ju vara så :) Jo jag jobbar kvar på panduro :D Jag trodde jag levde drömlivet men det var nog inte så... Huset måste vi ju sälja nu...

jenny sa...

Usch vad tråkigt att det blivit så här å att ni ska behöva sälja huset. En dag lär han vakna upp å inse vilket misstag han har gjort!Det lär ju bli lite klarare nu när han inser konsekvenserna av sitt handlande. Men det kanske finns ett lite mindre hus som du kan klara själv??! man bor ju fakriskt inte så mycker dyrare i hus än lägenhet. Så nu får du leta upp ett litet torp som du kan renouvera å pyssla med.

Milli sa...

vet inte om jag vill ha ett hus själv. är ju en del jobb så det blir nog att leta efter lägenhet.. men man har ju blivit ganska kräsen och vill ju ha en modern och fräsch lägenhet. vill ju inte flytta in i något som är fulare än det vi bor i nu. Har ju renoverat i alla rum och kommer verkligen att sakna detta.. men men..