söndag 28 juni 2009

Semester i SBN

I måndags åkte jag syrran och Liam på semester till våran släkt i SBN. Kände verkligen för att komma bort ifrån vardagen och bara åkte. Som tur är så har man släkt som bryr sig om en och ställer upp i alla lägen :)
Vi hade skitroligt och hälsade på gamla vänner och en bästa kompis som vi inte träffat på var det 9 år vi räkna ut? Var verkligen kul. Sen hade vi grillkväll hos kusinen Jannike och kusinen Rikard var också där. Trevligt att umgås lite mer med honom också...
Sen var vi på kalas en dag och vi var och hälsa på Lasse en dag också.. Fan vad avis man blir på den lägenheten å även på Jannikes :) Hade någon av dom varit ledig och legat i Arvika så hade jag tagit den direkt.. Sen fick vi lära oss att hugga ved haha.. Riktigt kul att prova på. Sista dagen spelade vi Bowling med farmor och tre kusiner. Farmor bjöd på mat två gånger och shit vad man åt, hon gör världens godaste mat så det är svårt att låta bli och jag kände direkt hur jag gick upp i vikt med en gång.. Jannike sa faan vad du gått ner i vikt :D ja det blir la så när man inte äter mer än typ 2 pannkakor per dag osv..

När det gäller Tony så förstörde han min semester rejält näst sista dagen!! Fan vad arg jag blev när jag helt plötsligt läste på internet att han väntar på mäklarn!! Han kunde väl fasiken hört av sig till mig eller? Kändes jävligt tråkigt att dom varit där och jag inte visste något.. Så sa han att dom skulle komma i morgon bitti igen och att jag kunde vara med då men jag sa att jag hade annat planerat. Blev väldigt ledsen och fundera på om man var tvungen att avbryta semestern för en sån sak? Men så kom jag på att jag kunde fråga mamma om hon hade lust att åka dit så jag kan få reda på vad dom säger och vad som händer.. Annars får jag ju inte reda på något juh.. Så det gjorde hon och hon ställde alla mina frågor så jag valde att fortsätta semestern men gissa om jag klara sova den natten.. NEEJ!!! Aja..

Kom hem väldigt sent på torsdan eftersom vi spelade bowling i Alingsås och sen var vi tvugna att åka inom sjukhuset med Liam fast att vi var på vårdcentralen på dagen när vi såg att han börja få problem..

Lite bilder från kalaset!!

Jannikes son Robin och mamma Carina.

Farmor och Jannike skriver in våra namn..

Jag låg tvåa bra länge.. sen vet jag inte hur det gick...


Kusin Therese och syster med Liam :)
****************

Eftersom min kamera gick sönder för ett tag sen.. Eller blixten sluta fungera så åkte vi till Trollhättan och köpte en ny.. En Canon såklart!! Verkar väldigt bra.. Kan ta närbilder med en gräns på max 1cm och den har lika många megapixlar som min systemkamera..
Tänk att jag varit på 4 olika elgiganten på 3 olika orter (Karlstad, Trollhättan och Alingsås) på 4 dagar :) Här nedan kommer lite testbilder med macron på nya kompaktkameran..


Faster Marie bjöd också på mat en dag.. Stuvade makaroner och falukorv.. och nu tänker ni säkert vilken billig mat men gissa vad falukorven kosta??!! 86 jävla spänn för en ring. Ja jag klarar mig med konsums falukorv för 20kr eller så hehe :) Till efterätt blev det jordgubbar och en gubbe såg så här rolig ut :D

8 kommentarer:

jenny sa...

Vad arg jag blir...! får Tony verkligen göra så? För ni äger huset bägge två eller? För då borde han ju inre kunna sälja huset eller anlita mäklare utan din vetskap å samtycke?

Jag blir så jäkla avis på din nya kamera.. Jag vill också ha en men har ju inte råd just nu :( Vad fick du ge för din nya?

Milli sa...

Jo jag blev ju som sagt ganska arg på han men han sa bara typ jaha men jag trodde ju du var upptagen.. Trodde, det vet man ju inte förens man frågat eftersom han inte visste var jag var.. Vi hade en lista med massa saker som skulle fixas innan dom kom.. Vi äger huset ihop ja och dom får inte lägga ut det till försäljning förens bägge skrivit på och jag fick åka och skriva på i efterhand..

Den kameran var väldigt billig. tror det var 1300 eller nått på elgiganten. den heter Canon a480 tror ja..

jenny sa...

Eftersom han skaffat mäklare utan din vetskap så borde han ju själv få stå för mäklarkostnaden. Du kanske hade velat anlite en annan mäklare det vet ju inte han eftersom han inte pratat med dig först. Hoppas det blir sålt i alla fall å att ni får bra betalt.

Du kan väl skriva när å var dom laggt ut det så man kan kika lite :)

Milli sa...

Jo vi prata lite om det för ett tag sen och fundera på om vi skulle ta samma mäklare som vi köpte huset av eller inte och vi tyckte det lät bäst eftersom han vet exakt hur det såg ut innan så han verkligen ser skillnaden.. men spelar ju inte så stor roll eftersom utbudet är detsamma som vi köpte men så är dte väl när man ska sälja hus i dessa tider..

jenny sa...

Får hoppas ni går plus minus noll i alla fall.

Milli sa...

Jo det hoppas jag med på men ser inte så ut nu.. Men måste ju hoppas på att det blir budgivning... inte så kul att fortsätta betala på något man inte har...

Jezzica sa...

Lägg märke till att jag leder då =)

Milli sa...

Ja över din grupp ja men inte över alla.. Å jag leder över dig :D