tisdag 30 juni 2009

Tillbaks till verkligheten..

I söndags när jag åkte hem till Sverige igen som var jag väldigt trött. Hade ju bara sovit 4,5 timme och det var så jäklans varmt... Å så är man ju så himla orolig att all alkohol inte ska ha gått ur kroppen när man kör. Brukar inte köra alls dagen efter men nu var jag ju tvungen eftersom det var sista dagen på semestern och jag skulle jobba igår.
Så jag körde hemmåt och var hemma runt åtta.. Sista biten var ju nästan så man höll på att somna vissa stunder. Så när jag kom hem så kolla jag datan lite och tog en dusch och gick och la mig redan vid halv tio. Ja så trött var jag!! (Men jag klagar inte för jag hade så jävla kul ute).
Så vid elva så vaknar jag av att mobilen som ligger bredvid örat ringer och då var det Tony som ringde. Han fråga vad jag gjorde och jag svarar lite kort bara- Sover. Jaha och vart är du då eftersom du inte sover hemma? Ja är visst hemma.. Då hade han ringt på hemtelefon och när inte jag svarat i den så blev han väl nyfiken eller nått? Det konstiga är att jag vanligtvis vaknar av minsta lilla ljud så det är ganska otroligt att jag inte hört hemtelefon men jag var ju så trött så det måste berott på det.
Ibland verkar det som att han fortfarande bryr sig men oftast inte. Det ingår väl inte i hans nya attitydförändring.. Men han prata som bara den på sitt vanliga trevliga sätt. Kommer inte ihåg allt vad han babbla om eller ens varför han ringde.. Kanske var för att han inte ville att jag skulle ha Kim på besök? Sen börja han fråga om bilen gick igenom besiktningen förra veckan och var allmänt trevlig. Känns skönt att man kan prata så men samtidigt så vet jag att på fredag när V kommer hem så blir han väl den andra personen igen och är otrevlig och tyken :( Fattar inte varför man inte kan vara trevlig oavsett vem man är med men det verkar vara ett vanligt fenomen..
Så vi la på och det tog någon timme eller timmar innan jag kunde somna om igen.
På morgonen var det dags för jobb och jag gjorde i ordning mig och när jag satte på arbetströjan så reagera jag på var pösig den var helt plötsligt? Aja..
Gick ut och skulle starta bilen och starta den då? NEJ!! Hade ju givetvis glömt att stänga av ljusen!! Behöver jag skriva en gång till att jag var trött hehe.. Så jag ringde mamma men hon var upptagen med annat och Linda var på möten och kunde inte och stressad börjar man ju bli, vad gör jag? Hmm jag provar att ringa Tony-kändes som sista utvägen för alla jobbar ju vid den tiden eller så har dom inte egen bil. Så jag ringde han på jobbet och han åkte ifrån jobbet för att hjälpa mig :D Det uppskatta jag verkligen!!
Och jag hann till jobbet i tid trots detta. Ringde ju innan och tala om att jag kanske blir lite sen men det gick bra, jag hann :D
Och chefen frågar nästan med en gång- Hur mycket har du gått ner i vikt egentligen? Va nej det är väl inget.. Eller jag gick ju ner 4 kg innan jag åkte till SBN men nu när jag ätit så mycket god mat så känns det som att alla kilorna är tilbaks. Varje gång jag äter så känns det som att magen växt jättemycket :( Men tröjan var juu pösig så jag kanske är smalare ändå... Har inte ställt mig på vägen än.. Men kul att höra att andra ser förändring. Det hjälper att inte äta mat och vara olycklig alltså.. Men nu börjar jag komma in i singellivet och väntar bara på att få en lägenhet så att jag kan flytta och börja mitt nya liv utan Tony.

4 kommentarer:

jenny sa...

Skönt att han hjälpte dig å fanns när du behövde honom!

Det är rätta takter, man måste se framåt...! Nu har du ju en hel ny lägenhet att inreda =)

jannike sa...

Vilken bamseuppdatering av din blogg :) Tänkte att jag skulle göra de ikväll, lägga upp lite bilder från när ni va här. Jag beundrar verkligen dig för din styrka, tycker att du gör helt rätt - du roar dig och aktiverar dig med annat. Köp gymkort nån annanstans bara ;) Ha det bra, kramar

Milli sa...

Jo det ska bli spännande med ny lägenhet.. Hoppas bara jag hittar någon.. vill verkligen inte ha en gammal reservlägenhet som luktar gammal och rök eller så..

Jo jag försöker att göra så mycket som möjligt för att "glömma av vardagen". Men har fått höra att folk tycker det är dåligt att jag är ute å super å så.. Fan varför ska jag få skulden för? är ju inte jag som hittat en annan under tiden vi var tillsammans.. :(

jannike sa...

Folk har alltid en jävla massa åsikter. Vänta bara tills du får barn då är du världens sämsta morsa om du går ut och roar dig innan ungen flyttat hemifrån. Skit i dom! Ärligt talat kan de ju inte vara lätt att ha ett så jävla innehållslöst liv så att man måste lägga sig i andras på det sättet...