måndag 29 juni 2009

Oslo :D

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg som kom jag hem sent i torsdagsnatt och sov hemma (ända natten på hela veckan som jag sovit hemma) och på Fredan åkte jag iväg igen men då till Oslo.
På förmiddagen var jag och kolla på en annan jättefin lägenhet (eftersom jag inte fick den förra) och denna var verkligen mysig och hade något av det lyxigaste badrummen jag sett. Men var rädd att lägenheten skulle kännas alltför stor och samtidigt så var den dyrare än jag tänkt. Är svårt att veta vilken ekonomi man har som ensam. Så jag fick snällt tacka nej till den :( Hoppas verkligen att jag får en fin och fräsch lägenhet så man känner att man kan trivas. Men är så svårt att veta från vilken månad man ska ha den nya lägenheten... Efter visningen gick vi till mäklarn där jag var tvungen att skriva på papper eftersom dom inte får lägga ut det till försäljning annars. Känns jävligt tråkigt att utbudet är detsamma som vi köpte huset för så köper någon huset för det så blir ju alla nya vitvaror och alla renovering helt gratis men det är bara att hoppas att det blir budgivning.
Jag hörde av mig med en gång till Tony efter att jag varit där och visade han papprerna jag fick och berätta att han var tvungen att åka dit och kolla igenom lite nya saker. Jag sa det till han att jag hoppas han hör av sig om dom säger något nytt som jag borde veta för jag kunde ju lika gärna struntat i att berätta för honom så som han gjorde mot mig.


På kvällen åkte jag då alltså till Oslo där jag fick bo hos Milla och Micke (dom som var med i Tunisien) och det var verkligen trevligt och blir nog inte sista besöket.
På lördan levde vi turistlivet och gick omkring i stan och kollade på Akers Brygge, Slottet (fick även se vaktavlösning, vilken tajming, utan att ha vetat något så var den precis när vi skulle gå därifrån), Karl Johan, Fästningen, Operahuset och andra turistsaker hehe..
Vi hittade också en WOW affär och gick in och köpte två tröjor. För er som inte vet så älskade jag dessa WOW tröjor när jag och Tony blev ihop och jag hade flera stycken och han köpte väl ett par också har jag för mig. Hans mamma sa alltid WOW när hon såg mig bara för att jag älskade dessa hehe.. Men sen dess har jag inte sett dom och ju blev jag jätteglad. Nu kan vi bli WOW-Tjejer igen som på gamla tiden :D









På kvällen blev det förfest hos Milla och sen åkte jag och hon in till byn för att festa på krogarna. Fan vad roligt det var!! Är stor skillnad på den stan och våran lilla stad haha.. Vi träffade massa roligt folk och en kille bjöd på flera drinkar och shotar och var med halva kvällen. Riktigt trevligt!! Var på flera krogar och det var väldigt mycket folk ute. Och en kille som jag dansade med snodde min klocka med diamanter på!! Men det ville han såklart inte erkänna. Fast att våran J som var med oss halva kvällen och bjöd på drinkar ställde upp och skulle gå och prata med han för att jag skulle få tillbaks den men nej jag fick helt enkelt glömma den.
Vi kom inte hem förens 6 på morgonen och det var många år sen man var ute så sent. Och det kändes som det var lika mycket folk ute vid den tiden som när vi börja. Åt lite mat när vi kom hem till Milla och sen blev det sänga.. 4,5 timme lyckades vi sova sen var det för varmt. Solen hade ju typ gått upp när vi la oss ju..

Börjar bli lite dragen :)

Väljer att inte skriva hela hans namn utan kallar han J. Han var skitsnäll och bjöd på massa.

Milla och Milli :D

Var så trångt på Fridays att man kunde känna vilket kön det var på personen som stod bakom en :(

Ett av alla våra pisställen :D

Inga kommentarer: