onsdag 6 januari 2010

Det nya året!!

Har inte riktigt bestämt mig för om det nya året är bra eller inte. Men jag hoppas och vill tro att detta året kommer att bli grymt bra.

Fredag: Första dagen på året och jag åkte till mamma och där spelade vi monopol med visakort med mamma, syrran, Tommy och Dennis :) Det gick suuperbra!! Hade 63 miljoner ett tag och jag kände mig väldigt rik. Har inte varit med om att någon lyckas samla ihop så mycket pengar.. Å ändå hade jag många gator.. Då kände jag att det verkligen var en bra start på det nya året. Ända tills en viss person ringde å vi började tjafsa :( Sen bjöd mamma på mat och efter det såg jag en film hos syrran. Åh då ringde han igen och vi började tjafsa igen åh så la han bara på luren. Så när filmen var slut så åkte jag hem och ringde upp han och som vanligt så börjar allt så bra men tillslut blev de tjafs ytterligare en gång och jag blev sur å slängde på luren. (vuxet eller hur, haha). Sen tog jag ett bad och gick å la mig. Så jäkla sur.. Fast de visste ju ingen såklart.. Nu kändes det inte alls som om detta året var bra. Men så vakna jag 03.20 av att han skickar sms ( han var ute å festade) å undrar om jag är vaken. Åh jag vaknar ju av minsta lilla grej tom om jag har på ljudlöst på telefon så vaknar jag av vibrationerna. Så jag svara å bara några sekunder efteråt så fick jag ju såklart ett samtal.. Då var helt plötsligt allt tjafs bortblåst och allt var hur bra som helst. Vi pratade då 1,5 timma och sen var han hos mig. Eftersom han lyckats göra så jag helt plötsligt var pigg så skulle han göra mig trött sa han. Hmm ja det lyckades han ju då inte med men.. Han var så snäll så.. Fixa så jag äntligen fick värme i lägenheten.. Var helt stopp i luftsystemet så inte konstigt jag sitter å fryser här. Sen plocka han isär hela elementet på badet och började dammsuga det. haha.. Så nu har jag det så varmt å gött så..

Lördag: Kom i säng mellan 9-10 och låg kvar i sängen ända till 18.15!! Ja jag fattar inte vad som hänt!! Har aldrig kunnat ligga kvar så länge... Sen åkte han hem och jag började göra mig i ordning eftersom jag skulle ut och festa. Var meningen Milla skulle med men hon var sjuk och Tonje svara inte, Erica ville inte men syrran ville såklart bli med.. Och eftersom jag skulle jobba på söndag så körde jag bilen till Erica eftersom hon skulle vara min chauför till och från jobb :) Så kom Jerry och hämta mig där och sen åkte vi och hämtade Kim och hans syster skulle också med egentligen men så blev det inte, sen åkte vi och hämta min syster och for direkt till Karlstad.
Gick in på Glada Ankan och till att börja med så var det inte så mycket folk men det kom ju mer och mer hela tiden. Var på grymt bra humör och hade jättekul ända tills syrran blev utsläng av en 19årig diskplockare. Gissa om hon försökte med allt för att inte bli utslängd haha.. Ganska kul att lyssna på hehe.. Men nej han kunde inte göra något undantag så hon gick ut. Då gick jag å leta upp mina kompisar som vi åkt dit med å berätta vad som hänt. De var ju bara en timma kvar tills de stängde å de ville ju såklart inte gå ut i kylan.. Var lite nere då, Hur skulle jag kunna roa mig när syrran är själv ute å säkert fryser ihjäl? Men så börja de juh spela Bad Romance (jag gick ju fram och fråga dom om dom inte kunde spela den någon timme tidigare) så då kom jag ju givetvis i form igen och börja dansa och roa mig så smått. Men det som verkligen fick mig på topphumör var Ullareds-Mattiaz. Han var ju där och jag blev alldeles till mig haha.. Gick fram å prata med han å var superglad. Kim och Jerry skratta åt mig å fatta inte varför jag blev så glad bara av att han var där haha.. Men han är ju kändis haha!! Sen när de stängde så äntligen fick vi gå ut å där stod syrran i ett hörn :( Sen åkte vi till Max och åt mat och sen hem igen. Var väl hemma halv fem.

Söndag: Jobbade.

Måndag: jobbade. Direkt efter jobb så åkte jag till mamma å såg på film. En av de bästa skräckfilmer jag någonsin sett tror jag. Dreag me to the hell hette den. Rekommenderas verkligen!! Var lite läskigt att köra hem genom skogen mitt i natten men tur det är mottagning så jag kunde ringa en kompis under tiden.. Då gick hemresan mycket lättare :)

Tisdag: Jobbade. Var lite kul på vägen hem från jobb faktiskt. Låg bakom en bil ända från Challa. Tänkte inte så mycket på det men så såg jag att det var syrrans bästa kompis Linda som var framför.. Efter halva vägen så börja hon blinka första höger å sen vänster. Jag fundera på om hon visste att jag låg bakom men aja. (tror inte hon sett min nya bil). Efter ett tag blinka hon höger en snabb gång. Sen en gång till. Å jag börja fundera på om hon ville jag skulle köra om eller vad mena hon med alla blinkningar? Var ju i inga raksträckor så jag fatta inget. Sen möter man bil efter bil som kör med helljuset på och en stor jävla lastbil med alla ljus man kan tänka sig som också använder helljuset. Tack för den alltså!! Jag börja fundera på om mitt helljus är på eller om jag inte har något ljus alls? hmm.. Nu bestämde jag mig för att ringa Linda å fråga vad fasiken alla blinkningar å helljus betyder.. Så jag ringde henne å fråga varför hon blinka så mycket, åh hon verka lite fundersam å fråga jaha är det du som ligger bakom mig eller? Då hade hennes helljus frysit fast eller något så hon kunde inte blända av haha.. Hon hade funderat på vad denna bil bakom skulle tänka egentligen så hon var glad att det var just jag haha.. Sen lyckades hon tillslut stänga av helljuset å vägrade använda det igen.. :D

Inga kommentarer: