onsdag 21 juli 2010

Fisketur...

Idag efter jobb så tog jag, älsklingen och Henrik oss en tur för att fiska. Var första gången jag åkte i hans lånebåt med hans egna motor och ja de var ju verkligen racerfart haha.. Kul var de =)
Nappa verkligen hela tiden men var mest bara småfisk. De brukar alltid kasta och få stora gäddor här men Henriks kastpö försvann ju ner i vattnet förra gången å jag har ju inget än så de blev till att meta..

De hade lagt ner en sån här grej förra gången de fiska och idag när vi kolla så var de en gädda i den :)

Älsklingen fick fisk först å så här snygg var den ;)

Sen bara en minut efter så fick jag en ;) Typ världens minsta eller så, men den räknas! ;)

Närbild på min firre. Konstigt sätt han fastna på men...

Sen tillslut fick Henrik också äntligen fisk. Och sen fick han fisk på fisk på fisk så de var de ju inte lika kul längre :) Fiskade tills larverna var slut..

Å vi fick se två bävrar simma omkring. Men de var s himla långt bort :( Ångra att jag inte hade systemkameran med så jag hade kunnat ta bättre bilder men inte så kul om man skulle välta med båten, då är ju den kameran förstörd... Jag koncentrerade mig mer på att ha koll på bävrarna än att fiska jämt då ;) En hade fångat en fisk men killarna skrämde han ju så den tappa han nog...

Inga kommentarer: