torsdag 15 juli 2010

.::Nya pysselprojekt::.

Måste ju hela tiden ha något att pyssla med och nu har jag gått i ett tag och funderat på vad jag ska göra och har nu två sommarprojekt. Sen om de blir bra eller inte är ju ingen som vet men jag ska iaf försöka för ideerna finns i huvudet..

Projekt 1: Muffinsträd
En ställning att ställa upp mina cupcakes lite snyggt på. De kostar ju från 250 och uppåt så de är ju inte så himlans dyrt egentligen men jag som älskar att pyssla har ju självklart lust att prova att göra ett för så svårt kan de ju inte vara. Har redan köpt tjocka aluminiumtrådar till nästan inga pengar alls =) Har dock inte bestämt riktigt för hur många cupcakes jag ska göra men borde kanske göra en liten till att börja med så jag ser att de funkar...


Projekt 2: 50tals klänning
När jag var i Västerås på Power Big Meet så såg man ju massa tjejer gå omkring i jättefina 50 tals klänningar. Blev så sugen på att köpa en men 600 tycker jag är dyrt för en klänning som man säkert bara använder 1-2 gånger. Så jag köpte lite tyger (rosa med vita prickar) på jobbet och sen är de bara till att försöka sig på en. Har inga mönster denna gången heller precis som den förra klänningen jag sydde men klara jag sy den så borde jag väl fixa detta också. Har en bild i huvudet hur de ska se ut sen får vi se om de blir som på bilden eller inte ;)


Givetvis så kommer jag blogga under projektets gång samt med bild på slutfört projekt. Vad tror ni, fixar jag detta? :)

Inga kommentarer: