onsdag 28 juli 2010

Resultatet av Tårtsmakstestningen!!

Fick kommentar om att jag såklart måste lägga ut resultat av fyllningarna så här kommer de :) Alla mousser var goda när man åt de en och en men de passa kanske inte alltid ihop med den andra osv. Min favorit var nog rabarbermousse.

Poängen är ihopräknad av de 4 smaktestnarna!
[11poäng] Gelehallonfluff + Kinderäggfluff
[8poäng] Soda popsfluff + After Eightmousse
[7poäng] Napparfluff + Päronmousse
[12poäng] Gelehallonfluff + Dumlemousse
[13poäng] Daimmousse + Kinderäggsfluff
[10poäng] Dumlemousse + Rabarbermousse
[12poäng] Gelehallon + Daimfluff
[10poäng] Soda popsfluff + Napparfluff
[14poäng] Rabarbermousse + Kinderäggsfluff
[14poäng] After Eightmousse + Päronmousse

7 kommentarer:

Vera sa...

Då får jag fundera på vad jag ska välja av allt det där då..... Ska prova pollufluffen idag, tillsammans med mina choklad, cocacola, marshmallows muffins.
Tack för resultatvisningen.
Följer tårtbakeriet med nöje. Du är jätteduktig tycker jag. Snart så du får ha en kurs med mig ;)
kram

Milli sa...

Tack :-) Lät jättespännande de du skriver om också. Coca Cola muffins har jag aldrig hört om. Du får gärna berätta om de var goda :)

Vera sa...

Smakade inget speciellt mer än choklad och marshmallows. Men de var goda ändå. Receptet finns i den muffinsboken du köpte.....har en likadan nu nämligen.
Pollyfluffet var bättre än bilfluffet. Fast det blir lite sliskigt för muffins. Gillar bäst vanlig frosting på philadelphia och florsocker.
Ha det bra

Milli sa...

Du var riktigt snabb på att svara =) Tänkte att detta ser du nog inte så jag får nog skriva till dig på facebook hehe..

Gjorde ju dumle och marschmallowsmuffins och de var iaf väldigt goda. Har inte hunnit läst min nya bok hehe men de kanske är såna annorlunda recept i den också.. Får nog bli godnattsagan ikväll de :) Gillar också vanlig frosting med phiadelphia men har inte testat så mycket annat heller men de kommer.. Funderar på att prova göra typ daimkladdkaka, borde väl gå de med? ;) Kram

Lisa - Sockerus sa...

Åh vad många spännande smaker jag inte testat att göra än. Nappar och soda popsfluff måste jag se till att få göra snart. Låter supergott =)

Tack för tipsen! =)

/Lisa - Sockerrus

Caroline sa...

Vad duktig du är! Jätte fina tårtor. =) Skulle du inte kunna lägga ut recepten på päronmoussen och after eightmoussen? =)

Milli sa...

Aftereightmoussen är enkel den. man smälter 180gram i 3 dl grädde (får inte koka) Sen ska de kylas minst 6 timmar och sen vispas upp. Päronmoussen minns jag faktiskt inte riktigt hur jag gjorde. Ska se om jag skrivit upp de på nån lapp? Ska göra den nästa helg så de är ju bra om jag vet själv :)