fredag 23 juli 2010

Mammas bil hittad!!

Mammas status på facebook igår kväll: Jaha, då skulle bilen vara hittad. Men när polisen kommer dit, är bilen borta igen.
Hade precis klätt av mig å lagt mig igår kväll/natt när mamma ringde. Hon berätta att polisen hade fått in ett tips om vart bilen stod men när de skulle åka dit så fanns de ingen bil. De åkte till mamma för att kolla så inte hon hämtat hem den men nej mamma visste ju inget. Hur kan en bil bli stulen två gånger?!
Men nej de hade visst letat på fel ställe så efter två timmars sökande så lyckades de hitta bilen, krockad mot ett träd ca 10 meter rakt ner för en slänt... Sterion och alla högtalare var dessutom försvunna! Den var inte så långt undan där mamma bor men de var riktigt svårt att se den eftersom de dels var så brant backe och jättehögt gräs å så stod den i en dunge med massa träd.
Eftersom inte mamma har någon bil så undra hon om jag kunde köra dom till platsen. Älsklingen ville egentligen inte med, hans kommentar var: Jag ser ju såna bilar varje dag de är inget att se. Men han blev att med ändå men han stod allra längst bort, han var inte de minsta intresserad, blir väl kanske så om man jobbar på en bilskrot :)

Så stod bilen när vi hitta den..


Tänk att ett så litet träd gör sån skada...


Nattgänget :)


Bärgarn hade litt att fixa med han..


Ännu en bild på hur framänden ser ut.


De som stal bil visste nog inte att de var punktering på den. Men de har kört en bra bit ändå och de syns ju på fälgen om inte annat...

Här nedan är en film när bärgarn drog upp bilen. Lät verkligen inte bra. Vet dock inte om den går att se för jag kan inte se filmer på min data längre då de bara hackar fast i kameran å i andras datorer så är de inga fel på mina filmer så jag hoppas den är som den ska...


Inga kommentarer: