lördag 3 juli 2010

Husvagns-Renovering

Har den senaste tiden hållt på mycket med husvagnsprojektet. På onsdag ska vi ju ut på semester igen och då ska den vara klar är de tänkt. Nu väntar vi bara på en glasskiva eller evt plexiglasskiva (har inte fått svar från glasmästaren än om den går att skära ut i glas) och sen är de klart =) Har redan blivit mycket bättre å jag är övertygad om att de kommer kännas bra att ha med denna vagnen på nästa semester :D

Jag rev ut hela golvet å skruvade loss en miljon skruv medans älsklingen gick till sågverket för att hämta en planka :)

Var inte länge sen han la nytt golv i denna och nu var de dags igen. Blev snyggare när man fick en hel golvmatta istället för tre delar.
Kort på när han skär ut å lägger i mattan.

Efter att jag målat texten på kylskåpet så lackade han allt.

Sen kom faktiskt han på en ide om att byta ut skåpslucke-knopparna så de fick bli tärningar som vi borrade hål i och skruvade fast. Blev rätt snittsigt som han skulle sagt :)
Sen fick jag älsklingen till att bygga ut väggen lite så den blev bredare. Här ska nämligen Marilyn upp och glas uppå de :-)

Mallen vi fixa till och lämna till glasmästarn.. Är inte bara bara. Ser kanske enkelt ut men de var en del pill. Kul att ha något å grejja med då..

Så här ser de ut nu med nytt golv å kylskåp. Och med på bilden så är den snygga passande servetthållaren med som jag köpte i portugal. Så snygg och passar självklart perfekt in i detta temat :D Mer bilder kommer när allt är klart!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat=) Blev bra detta...
Camilla