lördag 14 augusti 2010

Besök i spöregn och översvämmning!!

Igår var vi ju hos älsklingens mormor för å träffa en syster som var på besök i Sverige. Passa på å fråga ut henne om tips i Paris eftersom de inte är länge kvar tills vi åker dit :) Måste försöka hitta nån tårtaffär där men de verkar svårt...? Har ni tips så får ni gärna tala om :D
Hon var iaf supertrevlig precis som älsklingen och hans mormor. Väldigt lätta att prata med och väldigt kramgoa =) Har nu fått en överblick över hur de har växt upp och förstår nu varför de är som de är och inser att jag nog faktiskt har haft en BRA uppväxt!!
De verkligen SPÖREGNA när vi kom dit, vi sprang så fort vi kunde från parkeringen och in och ändå var vi sjöblöta :( På radion varna de om att man inte skulle köra bil nu, sen kom en varning att de stängt av vägar mellan arvika och Challa (shit tänkte jag, är ju den vägen jag åker för å ta mig till jobb) och sen kom ytterligare en varning att de stängt av prästängsrondellen (några hundra meter ifrån oss). Herre gud vilket väder säger jag bara... När vi skulle åka så hade älsklingen bestämt sig för att ta en tur och kolla och ja ni ser ju hur de var... Ångrar bara att jag inte alltid har med systemkameran för de blir så mycket bättre bilder med den!!

Rondellen som är avstängd...

Rondellen från ett annat håll...

Jössefors var värst drabbat!! 80 hus där fick massa vatten i källaren, jag skojjar nästan inte när jag säger att typ varenda hus vi gick förbi hade slangar å pumpa ur vatten från källarna. I Arvika var de ett 50 tal med vatten i källaren och ett 20 tal i Eda, undra varför just jössefors är värst drabbat? Å där har jag bott i många år.. Frågade darlingen vad han hade gjort om vi bodde i detta hus där äpplerna flyter på vattnen, han hade tagit ut båten och låtsas fiska sa han :( Tycker synd om dom...

Barnen roa sig med att cykla i allt vatten. En bil därbakom försökte ivrigt att starta sin bil men de var nog för mycket vatten på fel ställe..

Så här såg de ut för Kim :( Såg bilar som körde och de var vatten ända upp. Vi var ju tvungna att köra i en del vatten så jag erkänner jag var ganska rädd att min bil å skulle krångla och att jag inte ska ta mig till jobb idag men vi får se...

Inga kommentarer: