torsdag 19 augusti 2010

Dagens tårta!!

I förrgår ringde Viktor och undra på om jag hade lust att baka en tårta till bror till den han jobbar för och inte kan man väl säga nej till de ;) Crossmotorcykel var önskemålet annars fick jag göra precis som jag ville =D Har fylld den med helt nya smaker för min del nämligen Jappganache och Alhgrens bilar fluff, hoppas att den ska vara god..? :)

Ett annat problem jag har är att i morgon ska jag göra en stor bärbar datatårta och jag upptäckte att jag inte hade så mycket pasta som jag trodde och så är de givetvis slut på jobbet och inte hinner man beställa heller :( Typsikt mig att alltid vara ute i sista stund, haha. Fråga Lisa men hon hade ingen över att sälja men Milla kanske tar med en från Oslo i morgon, hoppas hoppas!! Annars är reservplanen att göra egen sockerpasta men jag gillar inte alls den så de är bara i värsta krisläge den används...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Läcker tårta!

Men du, varför blandar du inte SP och marsipan för att dryga ut det lite? Eller hade du ingen alls? Hm.. inser att hjärnan tog en paus där och jag blev osäker på vad jag läst :-P

Milli sa...

Tack :-) Jag blandade faktiskt ut den jag hade med lite hemmagjord sp men jag tyckte de märktes att de inte var äkta Sp eller så är jag bara petig ;)Jag har lite mer än ett kg kvar men tror inte riktigt de räcker ändå... Men de som ska ha tårtan är säkert inte lika noga som jag är så de ser säkert ingen skillnad på de olika pastorna ändå :)

Erika - Bakglädje sa...

Vilken fin tårta. Många fina detaljer som gör att den ser riktig ut.

Cecilia sa...

Så snyggt du klarade alla detaljer på crossen! Spännande med kantig tårta också, har inte provat hörn själv ännu. Är det svårare än rund tårta? Känns som att det borde vara det..

Milli sa...

Nej jag tycker nog de var enklare att göra kantig tårta än rund. Man måste ju inte lyfta på "täcket" för att forma till hörnen så många gånger på en kantig jämfört med en rund där de ska lyftas hela tiden :D Men jag trodde också i början att de var svårare med kantig...