lördag 21 augusti 2010

Tårta-Bärbar data

Fick en beställning på en bärbar data som jag pysslat med i två dagar. Och de var inte de lättaste, mycket pill och de gick inte alls som jag tänkt mig å pastan sprack lite här å där efter att den var pålagd och den började svettas trots att jag fodrat locket. Är nog som många säger att de är väldigt svårt att göra tårtor i augusti månad. Eller så kanske de är dags att byta märke på Sp´n? Aja köparen blev iaf väldigt nöjd och verka inte alls se alla skavanker (ja jag är väldigt petig) :)

Gjorde locket jättefint och de var så platt och fint men sen var man ju tvungen att ta i locket för att sätta fast de å då blev de ju fingeravtryck å ja... ååh!!

Han som skulle få tårtan (mammas gubbes bror) älskar att spela world of worldcraft och därför så fick de bli en bild från de dataspelet :)

Baksidan är ju också viktig ;) Lite nöjd är jag väl ändå men, ja, hmmm... Och att limma fast locket var lite av ett pyssel de också. Men nu är den gjord, levererad och jag kan andas ut =)

Fylld med After eight mousse och päronmousse

8 kommentarer:

Vera sa...

Den blev ju skitbra millis. Jädrans så duktig du börjar bli. När får jag komma på kurs???
KRam

Milli sa...

haha njae så duktig är jag inte ;)

Erika - Bakglädje sa...

Jag tycker den var jättefin. Vilken kul idé att göra en dator. Håller med om att det är hopplöst att göra tårtor när det är så varmt och fuktigt i luften. Det är svårt att få det snyggt då.

sana sa...

Vilken häftigt tårta!!
riktigt kul tycker jag ;=)jätte bra jobbat hihi.

Viktkamp sa...

cool :D

Milli sa...

Tack för era söta kommentarer :) Gött att de inte bara är jag som har problem med pastan i dessa tider..

Maria sa...

Imponerande att du fått hela tangentbordet! Gillar loggan :-)

Hur lyckades du få bildskärmen att stå upp - alltså det kan väl inte varit bara tårtbotten i den?

Milli sa...

Roligt att du gilla den :) Jag har köpt tre tjocka mosegummiplattor på panduro som jag limma ihop och klädde in med sp och sen limma fast mot den andra tårtan. Var tvungen att ha något stabilt. Hade jag haft tårtbotten så hade de nog inte kunnat stå rakt upp...