måndag 30 augusti 2010

Vad hade man på sig när man var liten egentligen?!!

Igårkväll åkte jag syrran och Liam till mamma för att gå igenom massa saker som de inte ville ha. Eftersom de ska flytta till ett mindre hus så måste de göra sig av med massa...
Vi började med att gå igenom en proppfull bananlåda med massa kokböcker osv men de var inte mycket som dög för oss ;) De mesta var väl från innan våran tid och nu för tiden finns de ju bättre böcker. Sen gick vi igenom en låda med massa barbiedockor och djur, de väckte massa minnen och syrran fråga men gud minns du denna och ja vi blev nog så där 15 år yngre och de sluta med att jag och syrran var tvungna att leka lite med dom för sista gången haha. Våran familj skratta dock mycket åt detta :D Jag ville då inte ha något av de men så kom jag att tänka på att man kan ju göra barbietårta så jag tog med en ändå :)
Och sist gick vi igenom en stor säck med kläder vi hade som liten. Herre gud säger jag bara!! Vad fan har vi haft på oss egentligen? *skratt* De var blommor, randigt, rutigt, blandat med prickar och alla världens olika färger osv. Kan säga att mycket skratt blev de. Synd att man inte hade med kameran! En del av kläderna kom vi ihåg att vi haft och en sjömansklänning mindes jag att vi hade på Rebeckas student och en annan ful klännning mindes jag att jag fått av mormor i present så lite minne har man ändå :)

Älsklingen fiskade under tiden och sen städade han klart sin lägenhet! Nu är den helt tom och färdigstädad-Skönt! Men de innebär också att de har kommit massa "skrot" till min lägenhet :( Jag som gillar att de är rent och snyggt och inte fullt med massa saker men nu har de blivit så i mitt hem ändå. Så nu har jag massa högtalare överallt och ett databord till precis bredvid mitt fast de kanske är bra för då behöver vi inte slåss om mitt. Skojja bara han använder aldrig datan ändå typ. Och jaa.. Nää får nog städa bort lite...

Idag börjar jag inte förens tre så jag ska försöka sy klart förklädet och modellera små traktorer. På onsdag ska jag hämta Liam på dagis så ska han få hjälpa mig med att göra hans egna födelsedagsmuffins :) På fredag fyller busungen två år och då ska han självklart få en tårta med traktor på-vad annars ;) Men jag får nog göra tårtan så den är klar innan han ska hämtas på dagis för jag förstår inte hur man lyckas göra tårtor med barn i hemmet haha :D

Inga kommentarer: