torsdag 26 augusti 2010

Nybakat =)

Idag har jag varit ledig och vad passar inte bättre än att fylla på skafferi och frys med nybakat =)

Först bakade ja dessa supergoda Daim och Mandelbullar som är toppade med pistagenötter och pärlsocker... Har gjort de förr så denna bilden har ni kanske sett innan. Orka inte ta ett nytt på något jag fotograferat tidigare ;)
Sen bakade jag bröd eftersom älsklingen tjatat om de länge, men jag bakar ju hellre godsaker än bröd ;) Dessa grova bröd har jag bakat med dr oetkers jästblandning (tog bara 15 minuter att jäsa) och receptet hitta jag i ett recpthäfte i deras avdelning :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var länge sen jag gjorde den SPn faktiskt. De flesta vill ha marsipantårtor och när de vill ha SP så har jag köpt färdig. Jag kommer ihåg att jag tyckte att köpt SP var mkt mjukare än den jag gjorde själv, men jag hade aldrig några problem med att täcka tårtor med den. Antar att det är en vanesak. Ngt jag gillade jättemkt med den hemmagjorda är att de dekorationer man gör stelnar (det gör inte Ballinas) :-)

Jag har faktiskt aldrig varit på Cake Showen. Fick ju intresse för detta först i mars i år så jag har ju inte håll på så länge :-) Har stött på lite bilder på andras bloggar och de jag sett är fantastiskt vackert :-D

Bullarna låter väldigt gott! Har du lagt ut recept på dom?

Milli sa...

Jo de är säkert en vanesak.. Ska nog testa lite olika idag tror ja. Bakels sp stelnar ju heller inte något märkvärt. Gjorde ju denna rosetthärvan dagen innan den skulle sättas på tårtan, de stelna så fint i kylskåpet, hade lagt plast imellan så de skulle få den formen men sen när de kom ut på tårtan och ut i värmen så sjönk de ändå så där kanske den hemmagjorda är bättre eller blandning mellan FP och Sp. Ska testa lite iaf...

Tror de blir väldigt kul och intressant på cake showen. Har ju heller inte hållt på så länge, bara sen i juni så risken är väl att när man ser allt superfint så tycker man väl inte längre att man är nöjd med sina egna verk haha. Eller så blir de tvärtom att man lär sig mycket och får mycket tips.. Ser iaf fram emot de :D

Har inte lagt ut receptet på bullarna men de kan jag göra. Har fått frågan om att lägga ut päronmousserecept också så de dyker väl kanske upp lite recept imellanåt också :)

Erika - Bakglädje sa...

Du skrev förut i min blogg om just daim med mandel och pistagenötter i bullar. Det lät jättegott. Jag älskar daim. Bröden ser också väldigt goda ut.