torsdag 12 augusti 2010

Ett skepp kommer lastat med MUFFINS :)

Faktiskt hundra stycken. Fick fria händer och får man de så blir de såklart rosa, haha :) Dock ville/vågade beställaren (exsvärmorn) inte ha frosting på alla muffins men 30 gjorde jag iaf, 15 av varje. De med duvor är vit choklad och hallonmuffins med vanlig fluffy frosting och de med fjärilar är dumle och marshmallowsmuffins även de med white fluffy frosting :)

Älsklingen skicka jag på cykeltur för att plocka vita och rosa blommor så passade jag på att använda mitt nya tårt-kakfat och min "trädgård" som bakgrund [Mycket Nöjd] :-)


9 kommentarer:

Cecilia sa...

Det var imponerande med så många muffins på en gång! Det gäller att hålla koll på alla :) Hur transporterade du dem, i stora cupcakekartonger (gissar av bilden)?

Lisa - Sockerrus sa...

Vad fina de blev :-) Gillar kakfatet!

Erika - Bakglädje sa...

Jättesöta!

Milli sa...

Tack =D Jag köpte tårtkartonger på ett konditori i stan där jag ställde de på men de var lite vingligt.. Hade ingen lust att skicka med massa fat :)

Bland muffins och pelargoner sa...

Wow vad häftigt med så många muffins! Rena himmelriket ju. Vilken mysig blogg du har förresten :)
Ang rabarberna brukar jag spraya med såpa utblandat med lite vatten. Det biter på det mesta. Har också haft likande, men jag brukar bara skära bort just det om det inte är så mycket. Må så gott!

Milli sa...

Tack Johanna, roligt att du gillar min blogg :-) Sprayar du med såpavatten efter du plockat rabarberna? De har varit hål längst med hela rabarbern på de tre jag haft de annars hade jag bara skärt bort de, vågar inte chansa ;)

Bland muffins och pelargoner sa...

Det ser så härligt ut med alla muffins!
Jo, jag brukar gå lös med flaskan med jämna mellanrum innan jag plockar. Konstigt nog tar det mycket, och det är ju helt ofarligt. Jag gillar inte gift. Är det riktigt illa kan man finhacka chili (matberedare)och blanda i med. Tänk att få såpa och chili i ögat, nog hade du backat! Tyvärr hann jag inte i år, så mer än hälften av mina vinbär blev uppätna... Jo, försök att hålla borta ogräs, eftersom skadedjuren gillar det. Hoppas du får bukt med det! :)

Milli sa...

Tack så jättemycket för tipsen johanna!! Har ingen egen trädgård men det kan vara bra att veta om tills ma får en =D

Idas Söta sa...

Vilka härliga cupcakes! Jag gillar fåglarna, de är jättesöta!