lördag 6 december 2008

2 allvarliga olyckor

Det blev en sen kväll igår igen :( Jag stängde butiken som vanligt och gjorde i ordning mig för att sen åka hem då jag märker att Tony ringer. Han berättar att det hänt en olycka före nordbykorset och att inga bilar tar sig förbi. Hans familj var ju på väg över så det var dom som ringt och rappoterat det. Det innebär att jag inte kan åka den vanliga stora vägen och jag kan inga andra vägar. Jag ringde till en kompis som också jobbar på centret som jag visste jobbade kväll men hon visste heller inte hur vi kunde ta oss hem fortast möjligt. Sen ringer Tony igen och berättar att dom skär ut människor från bilarna nu och att det nog tar en stund. Så jag och Camilla träffades och ringde runt för att höra om det finns en "bakväg" och det fanns det men den var 2 mil längre och man måste köra på en smal grusväg. Jippie vad kul när det är kolsvart och ingen hade kört den vägen förut. Njaa.. Sen ringde Tony igen, han satt nog fastklistrad vid telefonen eftersom hans mamma stod still i kön så hon ringde ju så fort hon fick nys om något och sen visste han ju att jag också skulle den vägen så då ringde han mig och rapporterade. Men då hade de iaf lyckats ta sig förbi så Tony sa att nu kan ni köra vanliga vägen :) Och så gjorde vi. Det var väldigt halkigt och inte långt efter den första seriekrocken så stötte vi på ytterligare en frontalkrock (detta bara några km i från varandra) men de hade dragit undan bilen till diket så man kunde köra förbi utan att behöva vänta. Den bilen var helt mos och i andra bilen satt det småbarn med huvudet ut genom fönstret. Gud vad hemskt att tänka på. Köra på en väg där man vet att dte nyss inträffat 2 allvarliga olyckor. Kan ni tro att jag körde lungt hem sen. Sen åkte vi och hälsade på hans familj i sommarstugan och så kom vi hem 22.55 och så var det dags att bestämma vad för kläder man ska ha på sig på julbordet och laga mat. Så vi kom inte i säng förens närmare 01.00 så det ska bli kul att se hur trött man är på julbordet ikväll. Kan ju bli riktigt roligt :)

Inga kommentarer: