fredag 5 december 2008

Typiskt!!

Igår kom jag på jobb som vanligt och jobbade en liten stund sen gick brandlarmet igång på hela köpcentret. Våra kunder blev nervösa och undrade vad det var som tjöt men min kollega valde att inte göra dom mer nervösa förens det verkligen var dags att springa. Man ska nämligen inte göra någonting förens dom ropar i högtalaren vad man ska göra för ibland är det bara falskt alarm och kan stänga av alarmet men är det allvarligare så ropar dom i högtalaren att alla måste lämna byggnade omedelbart. Och detta hände ju givetvis igår. Vi var bara två som jobbade eftersom det var på morgonen och det blev väldigt stressigt. Man ska försöka lugna ner kunderna och få ut dom men vi skyndade oss in bakom lagret för att hämta våra jackor och väskor (som för mig är det viktigaste) sen sprang vi ut för att rulla in våra bord och stängde igen grindarna (gud vad sega det kändes som dom var just då). Sen sprang vi till våran mötesplats och allt gick så fort och var så stressigt så då börja min kollega undra på om vi fått ut alla kunder från våran affär? Shit. jag kollade aldrig efter, man tänkte inte ens på det för allt gick så fort. Men vi sa ju att det var brandlarmet så jag hoppas att de sprang ut. Annars har vi ju en nödutgång i butiken så jag hoppas isf dom användt den men shit vad man började fundera. Efter en stund fick vi gå in igen. var bara en micro som börjat brinna på apoteket. Och våra kunder satt troget utanför och väntade på att vi skulle öppna igen för att få betala. Så snällt så! Gud i det läget hade de ju bara kunna springa ut med varorna. tror inte någon hade tänkt på det men bra att det gick som det gick.

Bilen pajjade ju för ett tag sen och nu har tvättmaskin gått sönder :( Åh ska man köpa ny så har alla våra sparpengar gått åt och jag vet inte riktigt om vi har råd till våran resa längre :( Så typiskt att det ska komma massa extra utgifter nu till jul. Så igår när jag kom hem från jobb bad tony mig att ta på jackan igen för vi skulle åka till hans mammas sommarstuga för att tvätta våra kläder där. Så då försvann hela kvällen bara för att vi hade 3 maskiner att tvätta så vi kom inte hem förens 23.15 och då gjorde vi mat och sen var vi så trötta och somna med en gång. Jobbigt att behöva åka iväg för att få tvättat nu men men. Får se om det går att laga tvättmaskinen först om det blir billigare annars får vi väl köpa en ny ändå.

I morgon ska tony på julbord med sina arbetskamrater och jag är ju egentligen bjuden dit men eftersom mitt jobb också lyckats ha julbord på precis samma dag så har jag valt att gå på mitt eget julbord som i år ska vara på Thon Hotell precis bredvid köpcentrummet. Hoppas verkligen att maten är bättre än de två tidigare åren då julbordet har varit på centret och det har varit turkar som gjort det svenska julbordet där halften av det viktigaste inte fanns eller var kallt :(

1 kommentar:

Livet på Citronodlingen sa...

Det är så typiskt att allt alltid kommer på en gång.. Hoppas det går att laga så att ni slipper köpa en ny tvättmaskin.
Peppe jobbar på citronodlingen, så när det regnar eller om det har regnat hela natten kan dem oftast inte jobba...