tisdag 16 december 2008

Larmet gick 03.27

Igår natt eller morse, det beror på hur man ser på den saken. Men iaf så vaknade jag 03.27 av att Tony prata i telefon! Jag hörde inte ens att det hade ringt och det är inte ofta vi får telefonsamtal på natten. Om man bortser från syskonen som brukar höra av sig när dom är fulla och vill ha skjuts men annars så är det väldigt sällan. Hur som helst så förstår jag att någonting har hänt och jag tänkte direkt nu har någon dött! Men så säger Tony i telefon okey men jag klär på mig och åker upp direkt. Åh jag då väldigt trött och halvvaken frågar vad som hänt och Tony svarar att det var securitas som ringt och att larmet gått i hans mammas sommarstuga. Vi är ju dom som bor närmast så därför får vi dessa samtal när sånt händer. Så tony klädde på sig fort som attan och tog med kofoten och reste iväg. Och jag höll på att somna om så kom jag att tänka på: men gud, tänk om något händer han och han inte dyker upp på jobb i morgon och jag skulle tro att allt var som vanligt! Så jag höll mig vaken för att vara säker på att han skulle komma hem hel. Så ringde han och sa att det visst var brandlarmet som hade gått (securitas såg inte det med en gång utan sa bara att det var larmet som gått) men han såg ingen brand eller rök och det luktade inte konstigt. Han var väl i huset en halvtimma eller så och sen kom han hem och la sig igen. Sen kl 08.02 ringde det igen och brandlarmet hade gått igen! Men Tony var väldigt trött eftersom han inte hade klarat att somna om och sa att det är säkert bara falskt alarm så jag åker inte upp igen och dessutom ska jag åka till jobb om tjugo minuter. Så vi åkte till huset efter jobb för att tvätta och samtidigt kolla till huset och vi såg inget konstigt och jag förstår inte hur brandlarmet kan gå 2 gånger utan orsak. Jag sa att det säkert är batteriet för jag vet att min brandvarnare tjöt när det skulle bytas men denna brandvarnaren fick dom i oktober så de antar att batteriet är nytt så vi får väl se. I natt fick vi iaf sova :)

Inga kommentarer: