söndag 7 december 2008

.:Årets Julbord:.

Ingrid (1), Kristina, Jag och Maj-Britt

Sussane, Ingrid (2), Annika och Catarina

Igår var vi på julbord igen, tänk att ett år har gått så fort. Jag var tvungen att vara nykter eftersom jag skulle köra hem några av arbetskamraterna + att jag skulle öppna butiken dagen efter och jag tror inte det skulel gå så bra av att räkna kassan om man är bakfull eller allvarligare än så fortfarande ful, så därför avstod jag från alkoholen. Som jag skrivit tidigare om i min blogg så har det blivit en del sena kvällar och detta gjorde att jag var ganska trött och "flummig" som jag blir när jag är trött och jag vet inte vad som hände men det kändes nästan som man var full. Kanske blev man påverkad av att se arbetskollegorna fulla och jag snubblade och vinglade och fumlade och hade mig så mina kollegor börja fundera på om jag verkligen var nykter och om dom skulle våga åka med mig hem. Men joda. det är så jag blir när jag är väldigt väldigt trött och då ska dom bara veta hur jag och syrran är ihop när bägge är lika trötta :) Vi var på Thon Hotell med hela centret och maten var väldigt god, saknade dock brunsås men annars var den helt okey. Vi hade superkul och jag har aldrig skrattat så mycket känns det som. Blev alldeles torr i halsen och rösten börja försvinna. Och värre blev det när livebandet började spela då man var tvungen att skrika till varandra. Men annars var det så roligt och jag var en del med camilla också som också jobbar på centret men i en annan affär. Mina kollegor tycker som många andra att de snyggaste killarna jobbar på BRL och jag hade så kul av att se alla mina kollegor sitta och dregla över dessa killarna som är alldeles för unga för mina kollegor och är mer i min ålder. Men kul att se och de undrade på om chefen var singel och eftersom en av BRL killarna är min granne så gick jag dit och frågade om chefen var singel men det var han ju så klart inte och det verka som alla i den butiken hade flickvänner. så jag gick tillbaks till mitt bord med svar och gud vad mina kollegor skämdes över att jag frågade dom och sa att det var mina arbetskamrater som undrat :) Men jag tyckte bara det var kul. Vid tolvslaget bestämde vi oss för att dra oss hemmåt eftersom mina kollegor är nästan dubbelt så gamla som mig så vill ju dom hem i tid. Så jag körde hem Camilla till Åmot, sen Catarina till Långvak och sist Sussane som bara bor någon kilometer ifrån mig. Sen ringde Tony och sa att han ville bli hämtad i stan (han var ju också på julbord med sitt jobb) så jag åkte dit så hade han glömt sina nycklar hos en kompis så jag fick köra dit han och sen tillbaks till Tonys julbord för att lämna tillbaks kompisens nycklar och sen trodde jag att jag skulle hem men då ringde Sussane och fråga om hon glömt sina glasögon hos mig och det hade hon ju, så då körde jag tillbaks till Sussane med dom och sen äntligen kom vi hem. Och Tony var riktigt riktigt full, har nog inte sett han så full och han skulle ju prata om sitt julbord och sjunga sånger dom sjungit på julbordet och babblade så vi kom inte i säng förens 02.30 och då var det bara 5 timmar kvar tills jag skulle gå upp igen för att sen åka på jobb. Men jag lyckades ju inte somna med en gång eftersom jag inte hunnit varva ner. Sen så stördes man av en full Tony som sprang och hämta vatten en gång i kvarten och gjorde i sönder glasen eller sprang och leta efter något annat eller så var han på toa och spydde, något som han aldrig gjort tidigare under de snart 5 år vi varit tillsammans. Så gissa om jag var trött när jag kom till jobb, ett under att jag kom fram hel. Var nog många trött på centret idag och några försov sig tom så en del butiker var stängda när köpcentrummet hade öppnat. Så trött är man men det var det värt för j*vlar vad kul vi hade :) Nu ska jag nog försöka lägga mig snart för att förhoppningsvis få lite mer sömn än de senaste nätterna.

1 kommentar:

Jezzica sa...

Ja men BRL killarna ÄR snygga. Fast det börjar gå utför nu när alla snygga slutar å fula helt plötsligt får jobb. *skakar på huvudet*