söndag 13 juni 2010

Bilutställning i Karlstad

Var meningen att jag igår skulle med älsklingen till Arvika där tidningen bilsport kom för att ta kort på alla bygdens bilar och sen skulle jag nog eventuellt med Milla och Micke till Karlstad på bilutställning. Men de var tvugna att åka tidigare så jag blev tvungen att välja antingen älsklingen som jag är med varje dag eller Milla som jag inte träffat på en månad så valet blev såklart Karlstad. De regna som tusan och de sålde ingen mat så jag å Milla promenera ända till våxnäs för att se om man kunde få tag på nån korv iaf men nej då, gick några kilmoter. Var helt genomblöt typ. Var inte mycket bilar som kom å de flesta var ju helt orignal typ, hade lika gärna kunna tagit med mig min bil typ. Var övertygad om att Micke skulle vinna pris här med tanke på hur de andra bilarna såg ut och att han vunnit 2 stycken peopels choice samt 2 första pris med sin bil i Arvika och Örebro så varför vann han då inte denna lilla utställning? Jo för att de inte hade något röstsystem nästan, man fick ta hur många röstsedlar man ville så fuska kunde man definitivt! Och en som jobba där gav säkert 15 lappar till en person så att de har fuskat de är jag övertygad om speciellt när man såg vilka bilar som vann och att två av dom har anordnat och jobbar för denna träffen! :( Micke blev sur och de förstår jag, de var ju alltid massa folk runt hans bil för att ta kort å även när vi skulle åka så stod de 5 stycken runt bil och de sa att hans bil helt klart skulle ha vunnit.

Var inte så många bilar som ställde ut, säkert pga vädret.

Många åkte efter en stund...

Så här ser Mickes bil ut nu, sist jag åkte i den var den helt orginal och nyköpt..

Nu är de andra kjolar, den motivlackerad på huv, tak och bagagelucka och små lila flakes runt hela bil fast de syns ju bara i solljus...

Milla :-)

Å här är vinnarna. 3 kom han med shelby gt 500n som är helt orginal bara att den är ny och kostat mycket pengar i inköp. 2a kom denna i mitten och den vann ju Micke överlägset över på förra träffen, märkligt! Och 1a kom denna helt orginala m5an (har bara bytt fälgar å satt på annan huv) som varit med på massa utställningar och aldrig vunnit. Kan de vara för att han är med och anordnar träffen, även han med shelbyn jobbar för dom.

Sen blev de uppehåll och vi drog hem direkt efter prisutdelningen, fattar verkligen inte hur han inte kunde få något pris...
Sen bytte vi bil hos hans föräldrar så körde Milla hem mig, vi handlade innan så gjorde vi mat. Tacogratäng :-) Den är så himlans god, äter alltid den när jag hälsar på dom i Oslo :D Blev så mycket mat så älsklingen kunde vara med å äta han också så fick de träffas också :) Trevligt var de!

Inga kommentarer: