torsdag 3 juni 2010

Uppe tidigt på semestern..

i två dagar har jag gått upp klockan sju fast att jag har semester. Är förvånad själv, visst att jag är morgonpigg men som tidigast så går jag ju upp klockan 8 när jag jobbar de tidiga passet så detta är tidigt. Men jag har inte kunnat somna om efter att han går vid halv sju så då är de väl lika bra att gå upp.
Vid nio tiden cyklade jag till affären också, underbart fint väder är de också och de är så skönt att cykla! Har inte använt bilen en ända gång för att handla sen jag fick cykeln ;)
Går så snabbt å cykla å man får ju plats med en hel del i cykelkorgen :) Cyklade till affären igår också å tog en sväng förbi skolgatan så jag vet vart jag ska parkera ikväll. Vill ju inte köra vilse med bil. Måste ju tyvär ta den eftersom de kan bli svårt att cykla med två tårtor...

Igår va de en datadag kan man säga, pluggat å läst på massa om ja jag behöver säkert inte nämna vad. T.o.m grannen har märkt vad jag kollar på för sidor och kom till mig igår å fråga varför jag sitter och kollar på tårtsidor. Känns inte alls kul att grannarna ser vad jag gör... Saknar å bo i hus då ingen såg en. Fast jag har väldigt bra grannar =)
På kvällen grillade vi med Malin, Viktor, Beerman och hans tjej. Var väldigt trevligt och man skrattar ju nästan ihjäl sig av vissa saker som de säger :D Viktor tex tror att en gris har horn och Christian tror att en vetekudde (som man värmer i micron) är samma som havrefras (dom man äter med mjölk). Och Malin berätta att hon gått omkring och bärt på en get och att en kvinna hade sagt att hon fått väldigt många fästingar på ryggen men de visa sig bara vara lite getbajs som pluppats ut lite här å där, faan vad vi skratta :) Roliga grannar har man definitivt =)

Nu blir de att vänta tills klockan blir fyra så att Christian kommer hem å vi kan åka å handla inför helgen. I morgon tar vi ju med oss husvagnen och drar iväg :)
Och vet ni, om två veckor ligger jag förmodligen på en sandstrand i Portugal och gottar mig :-)

Inga kommentarer: